Bindinc start initiatief metadata-standaard
- Online
- 28 jun 2019 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Big dataMarketing
- 28 jun 2019 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Bindinc Metadata neemt het initiatief voor een gezamenlijke metadata-standaard tijdens het metadata-evenement in Amsterdam. 'In deze tijd van data is het belang van een metadata-standaard wenselijker dan ooit.'
Bindinc is in Nederland de grootste uitgeverij van online en offline televisiegidsen. De divisie 'Bindinc Metadata' is gespecialiseerd in het leveren van programma-informatie voor lineaire en non-lineaire platforms, voor omroepen, EPG-distributeurs en kabelaars.
Bindinc promotor van een metadata-standaard
Tijdens het kennisevent in Amsterdam donderdagochtend 27 juni 2019 nam Bindinc als eerste in Nederland het initiatief voor een gezamenlijke 'metadata-standaard'. Corry Siegers, commercieel manager Bindinc Metadata riep in haar presentatie op samen deze noodzaak van harmonisatie van metadata in de gehele keten aan te pakken. In een wereld waar user-experience, vindbaarheid van content en personalisatie bepalend zijn voor de mediaconsumptie, is goede metadata de belangrijkste drijver voor succes, stelt de uitgeverij. 'Het voldoen aan de verschillende eisen en specificaties van het groeiend aantal visueel gedreven videoplatformen zorgt voor veel extra werk bij toeleveranciers en resulteert in inconsistentie van de kwaliteit. Harmonisatie van de manier waarop we omgaan met metadata en afbeeldingen is noodzakelijk om de efficiëntie te verbeteren en het belang van goede metadata binnen de hele keten te vergroten.'
In haar slotwoord nodigde Siegers genodigden dan ook van harte uit mee te werken aan deze standaard.
(PvWK)
Over Bindinc
'Bindinc is marktleider in levering van metadata aan omroepen, EPG-distributeurs en kabelaars in Nederland. Dit kan variëren van een data-export voor elektronische programmagidsen (EPG’s) tot een kant-en-klare pagina in een televisiegids of krant. Tevens is Bindinc. Metadata founding member van The European Metadata Group. Op 27 juni 2019 vond het Bindinc Metadata kennisevenement plaats met het thema ‘Hoe verloopt het keuzeproces van de kijker binnen video-on-demand’. Interesse in de whitepaper? Deze is verkrijgbaar vanaf 8 juli via deze website.'
(bron: Bindinc)
foto boven: Franki Chamaki / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- online
- televisiegidsen
- uitgeverij
- EPG-distributeurs
- promotor
- platforms
- metadata-standaard
- divisie
- lineair
- programma-informatie
- Bindinc Metadata
- Bindinc
- Corry Siegers
- kabelaars
- Nederland
- marketing
- omroepen
- non-lineair
- offline
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing