YouTube in-app van Nielsen nu ook in Nederland
- Online
- 3 jun 2019 @ 11:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Online advertising
- 3 jun 2019 @ 11:50
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf vandaag breidt Nielsen de meting op de mobiele app van YouTube met Nielsen Digital Ad Ratings uit naar 26 extra landen waaronder Nederland. Nielsen Digital Ad Ratings biedt een onafhankelijk inzicht in het bereik van de belangrijkste digitale videoplatformen.
Verder is de zogenoemde YouTube in-app vanaf nu ook beschikbaar in België, Brazilië, Bulgarije, Tsjechië, Griekenland, Griekenland, Hong Kong, Hong Kong, Hongarije, India, Indonesië, Ierland, Ierland, Israël, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Filippijnen, Polen, Puerto Rico, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Taiwan, Thailand, Turkije en De Verenigde Arabische Emiraten.
Marketeers krijgen met de YouTube in-app onafhankelijk en uitgebreid inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube
Het meten van YouTube in-app via Nielsen Digital Ad Ratings was al beschikbaar in de VS, Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Met deze uitbreiding zal Nielsen YouTube-advertenties kunnen meten op desktop- en in mobile web browsers in 34 landen. Het biedt marketeers onafhankelijk en uitgebreid inzicht in het bereik van online campagnes op YouTube op alle devices.
Beter inzicht in publiek op YouTube
Met deze uitbreiding krijgen klanten van Nielsen Digital Ad Ratings toegang tot gegevens over leeftijd en geslacht van consumenten die reclame via de mobile app van YouTube zien en informatie over bereik, frequentie en Gross Rating Points (GRP's). Voor het meten van YouTube-advertenties wordt gebruikgemaakt van dezelfde methodologie die ook voor andere apps wordt gebruikt in Digital Ad Ratings. Daardoor zijn zowel media buyers als – sellers in staat zijn om vergelijkbare en ontdubbelde, op mensen gebaseerde metingen te gebruiken in hun mediaplanning en -uitvoering. Met Nielsen Digital Ad Ratings krijgen uitgevers, adverteerders en mediabureaus een beter inzicht in hun publiek op YouTube door gebruik te maken van statistieken die vergelijkbaar zijn met die voor televisie.
‘Nu meer mensen video bekijken via digitale platforms en apparaten, is Nielsens uitgebreide meting van YouTube via Digital Ad Ratings van cruciaal belang om een compleet beeld te krijgen van het mediagebruik, vooral omdat YouTube een groot deel van de mobiele videoreclame in deze landen voor zijn rekening neemt,’ aldus Denis Rochat, Media Leader, Nielsen Benelux.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing