House of Einstein gebruikt retourzendingen voor inzamelen kleding

House of Einstein gebruikt retourzendingen voor inzamelen kleding
  • Online
  • 2 jul 2019 @ 09:59
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Duurzaam design

Personal shopping service House of Einstein is deze maand gestart met het inzamelen van kleding voor het Leger des Heils. In de bestelde boxen zitten duurzame zakken waar klanten oude kledingstukken in kunnen doen en retour sturen naar House of Einstein.

‘We krijgen dagelijks vrijwel lege kledingboxen retour’, zegt Shinta Schoeber, die leiding gaf aan dit project. ‘Bovendien gaven veel klanten aan dat hun nieuwe outfits ervoor zorgden dat ze kleding weggooiden. Daarom hebben we kritisch gekeken hoe we deze verspilling konden terugdringen en ons bedrijfsproces konden verduurzamen. Dat gecombineerd met het feit dat bijna één op de tien huishoudens in Nederland onder de armoedegrens leeft heeft ons tot actie doen overgaan.’

Kilo's kleding
Klanten hebben positief gereageerd op het initiatief; in de eerste week zijn er al kilo’s kleding ingezameld. De ingezamelde kleding gaat rechtstreeks naar mensen die weer de arbeidsmarkt op gaan. House of Einstein en het Leger des Heils streven naar een langdurige samenwerking, in de hoop velen blij te maken met bijzondere kledingstukken. Het bedrijf zegt de eerste e-commercepartij te zijn die via retourzendingen kleding inzamelt voor het goede doel.

House of Einstein is de grootste personal shopping service voor mannen in de Benelux, en is opgericht door Mei Ling Tan en Jantien Herfst. Consumenten krijgen kledingboxen opgestuurd die zijn samengesteld aan de hand van de wensen en maten van de klant.

Foto boven: co-founder Mei Ling Tan


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken