Energiedirect.nl: help, stroom!

Energiedirect.nl: help, stroom!
  • Online
  • 14 aug 2019 @ 11:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • E-commerce

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft blijkbaar last van keuzestress als het aankomt op groene stroom. Energiehysterie, oftewel verwarring en gekte op de energiemarkt, zorgt voor keuzestress onder de Nederlandse consument beweert energiemaatschappij energiedirect.nl.

De energiemaatschappij liet onderzoeksburesu Kien in juli jl. onder 750 Nederlanders onderzoek doen naar keuzestress. Dat ze ‘iets’ moeten doen, is voor veel consumenten duidelijk. 54 Procent van de respondenten geeft aan actie te willen ondernemen om duurzamer met energie om te gaan en gaat hierbij ludiekere maatregelen niet uit de weg.

Nederlander heeft last van energiehysterie

Meer dan de helft (50,4%) van de respondenten wordt gek van alle keuzes op het gebied van groene stroom. De energiehysterie wordt versterkt door het scala aan mogelijkheden om zelf energie op te wekken en veranderingen rondom energie vanuit de politiek. Vooral de vele en verschillende berichtgeving over wisselende en hogere energietarieven, vraagtekens bij de afkomst van groene stroom en het afbouwen van gas, maken de energiemarkt onoverzichtelijk.

Samen douchen en stoppen met bingewatchen om energie te besparen

Dat Nederlanders zich bewust zijn dat ze duurzamer met energie moeten omgaan, wordt door dit onderzoek gesteund. Veel respondenten schuwen ook de meer ‘extreme’ en ‘ludieke’ maatregelen hierin niet. Zo zou bijna een derde van de respondenten stoppen met bingewatchen om zo energie te besparen. Ook eigen elektriciteit opwekken met een hometrainer (36,9%) en altijd samen douchen (34,8 %) zou voor de respondenten een optie zijn om energie te besparen. De was met de hand doen of nooit meer een mobiele telefoon gebruiken is voor respectievelijk 86,5 procent en 84,7 procent van de respondenten wel echt een stap te ver.

Simpele en voordelige keuze

Voor veel respondenten blijft energie besparen en verduurzamen vooral iets wat ze samen met hun energiemaatschappij doen. Bijna 3 op de 5 respondenten verwacht van een energiemaatschappij dat zij haar klanten helpt om te verduurzamen.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken