Smart IM vindt groeipartner in Capital A
- Online
- 1 okt 2019 @ 12:26
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Partnership
- 1 okt 2019 @ 12:26
- Redactie MarketingTribune
Capital A heeft een meerderheidsbelang genomen in het online marketingbureau Smart IM, bekend op het gebied van SEO en SEA (Google top 3-agency), CRO en content. Recentelijk werd al bekend dat het bureau ook een samenwerking is aangegaan met OBAN International.
Capital A, voorheen bekend als ABN AMRO Participaties, investeert in volwassen bedrijven in de top van hun sector. Doorgaans investeert Capital A gemiddeld 5 tot 35 miljoen euro per investering in bedrijven met realistische groeipotentie. Het bedrijf is hierbij kritisch in haar selectie. Quinten Birkhoff, investmentmanager bij Capital A: ‘Smart IM is actief in een groeiende markt, en heeft technologie ontwikkeld die voor grote schaalbaarheid zorgt. Wij zijn verheugd samen met Smart IM deze kansrijke toekomst tegemoet te gaan.’
CEO en medeaandeelhouder Bas de Goeje: 'We zijn enorm verheugd over deze baanbrekende totstandkoming, waarmee onze schaalvergroting in een stroomversnelling terechtkomt.' De samenwerking met Capital A opent voor Smart IM nieuwe deuren om haar toppositie te onderstrepen, en om in de toekomst nog meer krachtige samenwerkingen aan te gaan. 'Ook onze medewerkers biedt het ontzettend mooie kansen om zich verder te ontplooien en mee te groeien met de organisatie.'
Autonome groei
Smart IM ziet in Capital A de partner bij uitstek om verdere groei te realiseren. ‘Na zestien jaar voelt het als een kroon op mijn werk dat Smart IM met nieuwe aandeelhouders een veelbelovende toekomst in gaat,’ zo vertelt Robin Freyer – nog steeds medeaandeelhouder – trots. De focus ligt op het realiseren van autonome groei en het uitbreiden van de dienstverlening door middel van overnames. De nieuwe aandeelhouders hebben daarvoor de Avalanche Digital Group opgericht. De ambitie van Smart IM is daarbij om in een aantal jaar uit te groeien tot leidend digitaal marketingbureau van Nederland. Eigen technologie, inhouse tooling en het inzetten van big data staan hierbij vanaf dag één centraal. Max Rens, grondlegger van de unieke inhouse technologie en tooling, zal dan ook een functie in het bestuur bekleden, om zo de kennis en expertise te waarborgen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing