Coolblue stopt marketing
- Online
- 2 mrt 2020 @ 11:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 2 mrt 2020 @ 11:51
- Peter van Woensel Kooy
Coolblue zet vanwege het coronavirus een rem op de verkoop en marketing. Het merk is gestopt met adverteren via Google, een van zijn belangrijkste marketingkanalen.
Ook legde het online retailmerk van het ene moment op het andere zijn affiliate marketing stil. Daarbij worden partners, affiliates in het Engels, beloond voor iedere klant die ze naar een product sturen. 'Het zou naïef zijn om te doen alsof er niets aan de hand is in China', bevestigt medeoprichter en algemeen directeur Pieter Zwart van Coolblue in een schriftelijke reactie aan NRC. 'We hebben besloten onze verkopen te temperen en onze voorraden te verhogen. Op deze manier proberen we beschikbaarheidsproblemen te voorkomen.'
Marketing uitgezet
De webshop, een der grootste van Nederland, bevestigt mediaberichten dat het verwacht dat de komende weken en maanden steeds meer producten niet meer verkrijgbaar zijn bij zijn leveranciers. 'Om toch nog voorraad te houden heeft Coolblue zoveel mogelijk marketing uitgezet en prijzen aangepast.' De online retailer meldt 'heel gecontroleerd bezig te zijn om onze hele grote schuren tot de nok toe aan het vullen.' Het hamsteren door het coronavirus is begonnen, meldde MarketingTribune recent nog.
(PvWK, bron: NRC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pieter Zwart
- marketing
- webshop
- marketingkanalen.
- retail
- belangrijk
- adverteren
- coronavirus
- Coolblue
- affiliate
- rem
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing