Rijksmuseum en Adyen slaan handen ineen
- Online
- 1 jun 2020 @ 12:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkKunst & CultuurDigitaal
- 1 jun 2020 @ 12:01
- Lucas Boon
Vanaf vandaag kan er in het Rijksmuseum enkel nog digitaal betaald worden. Deze transitie is onderdeel van een langdurige samenwerking tussen het Amsterdamse museum en betaalplatform Adyen.
Ook zijn er digitale betaalmethodes zoals Apple Pay toegevoegd, is binnenkort ticketverkoop via QR-codes beschikbaar en maakt het 'risicomanagement-systeem' van Adyen beveiliging tegen fraude mogelijk. Met het opzetten van online risicoprofielen moet het Rijksmuseum in staat worden om de grote toestroom van online betalingen veilig te verwerken.
Hendrikje Crebolder, directeur media & development Rijksmuseum, zegt: 'Onze partner Adyen biedt een gerenommeerd betaalplatform. Ik ben hen dankbaar voor de kennis en technologie die ze in huis hebben, waardoor onze bezoekers volledig cashless kunnen betalen.'
Pieter van der Does, oprichter en CEO van Adyen, voegt toe: 'Deze innovaties brengen verschillende voordelen met zich mee. Fysiek contact wordt tot een minimum beperkt, omdat wachtrijen korter zullen zijn, betalen bij pinapparaten kan nu zonder fysiek contact en bezoekers kunnen via ons platform met vrijwel alle betaalmethoden ter wereld betalen. Dit biedt gemak voor de grote hoeveelheid buitenlandse bezoekers die het Rijksmuseum hopelijk snel weer mag ontvangen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing