Omzet S4 groep groeit met 59 procent

Omzet S4 groep groeit met 59 procent
  • Online
  • 29 mrt 2021 @ 10:05
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Digitaal

De omzet van de S4 groep, holding van onder andere de MediaMonks, is in 2020 gestegen met 59%. De brutowinst groeide met met 72% terwijl het aantal personeelsleden groeide van 2.400 naar 4.400 medewerkers.

Dat maakt partner Victor Knaap bekend.

'Ondanks de beperkingen hebben we in 2020 een reeks geweldige nieuwe bedrijven en briljante ondernemers verwelkomd: Circus, Digodat, Lens10, Orca Pacific, Brightblue Consulting en Dare Win. We verwelkomden ook prachtige nieuwe merken zoals BMW / Mini en Mondelez als klant en als klap op de vuurpijl hebben we onze geweldige getalenteerde teams uitgebreid met de specialisten afkomstig uit de mode-, luxe-, PR- en overheidscommunicatie, afkomstig van toonaangevende concurrenten. Ten slotte ben ik er trots op dat we ons bedrijf op een duurzame manier hebben laten groeien, met een vermindering van de CO2-uitstoot en daarnaast de diversiteit en inclusiviteit binnen onze teams hebben vergroot.'

MediaMonks, onderdeel van S4, blijft ook tijdens de huidige kabinetsformatie, pleiten voor een Nederlandse minister voor Digitalisering. De Engelsman Martin Sorrell heeft 18,2 procent in S4, net als de aandeelhouders van MediaMonks. De bulk van het aandelenkapitaal is in handen van institutionele beleggers en andere investeerders: 54,4 procent. De rest is van medewerkers en andere relaties. Meer details over de jaarcijfers volgen in het CSR-rapport van S4, dat dinsdag 30 maart 2021 verschijnt.
(PvWK, foto boven: kantoor MediaMonks Hilversum)


Infographic over de resultaten van S4 groep in 2020

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken