Consument kan bij Fonq online kamer stylen

Consument kan bij Fonq online kamer stylen
  • Online
  • 21 jul 2021 @ 09:41
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • RetailWebContent

Fonq heeft in samenwerking met Hullabalook een styling tool ontwikkeld waarmee de consument digitaal kamers kan inrichten. Nu de pilot geslaagd is, wordt de tool verder uitgebreid.

‘Doordat de consument de huiskamer volledig naar eigen situatie kan inrichten en eindeloos kan combineren met kleuren, meubels en accessoires, zien we dat de drempel om online meubels te shoppen lager is geworden’, aldus Jeroen van Leenen, manager CX bij Fonq.

De styling tool gebruikers converteren 22% beter als niet-styling tool gebruikers, zijn 97% langer op de website en er is een stijging in de gemiddelde orderwaarde van 44% te zien bij de styling tool gebruikers.  Daarbij wordt er een omzetstijging van 76% per styling tool gebruiker gehaald.

Nu de styling tool na de pilot van drie maanden succesvol is gebleken, worden meer kamers, producten en mogelijkheden aan de styling tool toegevoegd. Zo kunnen consumenten nu naast hun huiskamer, ook de slaapkamer, eetkamer, kinderkamer of werkkamer inrichten met 38% van het Fonq aanbod. Met de komst van de styling tool biedt fonQ niet alleen meer inspiratie aan oriënterende klanten, maar is het ook makkelijker om cross-category te shoppen.

Met behulp van de 'stickers technologie' van Hullabalook is de styling tool tot stand gekomen. Deze technologie converteert de producten naar geschaalde 2D-stickers. Hierdoor kunnen consumenten makkelijk zien hoe een combinatie van producten, zoals een bank met kussens, in hun huiskamer staat

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken