Haarmerk Keune lanceert NFT's

Haarmerk Keune lanceert NFT's
  • Online
  • 22 dec 2021 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Keune is het eerste Nederlandse haarmerk dat zijn producten tot digitale kunstwerken vereeuwigt. De NFT’s (Non-Fungible Tokens) zijn geïnspireerd op vier iconische producten uit de Keune-geschiedenis.

Keune Haircosmetics lanceert deze week als eerste Nederlandse haarmerk NFT’s. De non-fungible tokens zijn geïnspireerd op vier iconische producten uit de Keune geschiedenis. De producten waren baanbrekend voor hun tijd en hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van haarstyling, -kleuring en -verzorging. Het merk vertaalt de haariconen nu naar een future proof versie; de producten worden vereeuwigd tot digitale kunstwerken. Instagram-gebruikers maken kans om één van de NFT’s gratis te bemachtigen en hiermee een exclusief stukje kunst anno nu te bezitten.

‘Keune wil de Nike van de professionele haircare-industrie worden’

Keune begeeft zich met deze stap als eerste Nederlandse haarmerk op het gebied van NFT’s, waarbij het bijzonder is dat de NFT’s te winnen zijn via de Keune Instagram-pagina. Het haarmerk volgt hierin andere innovatieve merken zoals Gucci, Nike en Burberry, die eerder dit jaar ook voor het eerst een virtuele versie uitbrachten van hun producten. Global Marketing Director Akram Bouadli: ‘Keune bestaat al bijna 100 jaar en in al deze jaren heeft het merk altijd manieren gevonden om te innoveren. Innoveren zit in ons DNA. Een stap in de virtuele wereld is daarom een logische volgende. Nike heeft een NFT-bedrijf gekocht dit jaar, laat ons nou net de ambitie hebben om de Nike van de professionele haircare-industrie te worden.’

Conny Paap ontwerpt de NFT’s van Keune

Keune Haircosmetics ontwikkelt al sinds 1922 haarproducten voor professionals. Zo was het familiebedrijf de eerste Europese fabrikant van permanentvloeistoffen en creëerde Keune de formules van producten eigenhandig in hun Nederlandse laboratorium. Inmiddels zet CEO Eelco Keune, de derde generatie binnen Keune, deze innoverende koers voort door de nadruk te leggen op brand building.
Aan contemporary artist Conny Paap de eer om de producten te illustreren en op deze manier te vereeuwigen tot digitale kunst. De volgende producten worden als NFT uitgebracht:

•       De eerste koude permanentvloeistof, gelanceerd in 1951 door Jan Keune

•       De eerste haargel, gelanceerd in 1961 door George Keune sr.

•       Tinta Color, gelanceerd in 1990, door George Keune sr. in samenwerking met Atse Korndorffer

•       De Keune Care-range, geherlanceerd in 2016 door Eelco Keune

Kans maken op de Keune-NFT’s

Je maakt kans op een NFT door op 23 december op de Instagram Story van Keune te reageren. De gelukkige winnaars worden op 29 december via een Direct Message op Instagram gecontacteerd.

Wat is een NFT?
Een NFT is een Non-Fungible Token: een niet-inwisselbaar digitaal bestand, dat als uniek bewijs geldt voor eigendom van digitale kunst. Je kunt een NFT maken van alles wat digitaal is, zoals liedjes, foto’s, filmpjes, Twitter-berichten, artikelen, en TikTok-video’s. Deze kun je vervolgens ‘gebruiken’ in de virtuele wereld, oftewel het metaverse, zoals bijvoorbeeld in een game of Instagram-post. NFT’s zijn sinds afgelopen jaar enorm booming en worden ook wel een ‘virtuele goudmijn’ genoemd, waarbij de prijzen tot in de miljoenen kunnen oplopen. Zo verkocht Dolce & Gabbana afgelopen september negen ontwerpen als NFT’s voor 5.65 miljoen dollar en werd de allereerste tweet van Twitter-oprichter Jack Dorsey verkocht voor 2.9 miljoen dollar.

Over Keune
Keune Haircosmetics is een familiebedrijf op het gebied van professionele haarverzorgingsproducten, die in meer dan 80 landen verkrijgbaar zijn. Keune is in 1922 opgericht door de jonge Nederlandse apotheker Jan Keune, die zijn eerste product in zijn apotheek in Amsterdam bottelde. De producten van Keune zijn uitsluitend bestemd voor gebruik in kapsalons en alleen verkrijgbaar bij officiële verkooppunten.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken