Gebruik Google Analytics mogelijk verboden
- Online
- 14 jan 2022 @ 12:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 jan 2022 @ 12:48
- Michiel van Zaane
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics mogelijk verboden gaat worden. Volgens de Oostenrijkse toezichthouder voldoet Google Analytics niet aan de AVG. De AP gaat nu eigen onderzoek doen.
De waarschuwing staat in de zojuist uitgebrachte Handleiding privacyvriendelijk instellen van Google Analytics (PDF) van de AP. Google Analytics is gratis software van die eigenaren van websites gebruiken om vrijwel alle activiteiten op, naar en van de website te meten en te analyseren. inzichtelijk te maken. De AP onderzoekt op dit moment twee klachten over het gebruik van Google Analytics in Nederland. Na afronding van dat onderzoek, begin 2022, kan de AP zeggen of Google Analytics nu is toegestaan of niet. De mogelijkheid bestaat ook dat het aanpassen van de software voldoende is om het verbod te voorkomen.
Foto: ©jarretera/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- onderzoek
- verbod
- AVG Algemene Verordening Gegevensbescherming
- website
- google analytics
- Autoriteit Persoonsgegevens
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing