Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commercebedrijven

Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commercebedrijven
  • Online
  • 29 apr 2022 @ 13:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Softwarebedrijf Freshworks lanceert Freshworks CRM voor e-commerce, een oplossing voor klantrelatiebeheer (CRM) waarin een klantendossier voor conversational marketing, verkoop en klantenondersteuning geïntegreerd is.

De CRM-oplossing is ontwikkeld voor direct-to-consumer merken en digitale retailers en stelt medewerkers in staat om via moderne messaging-kanalen rechtstreeks contact te leggen met hun kopers, zodat deze een meer gepersonaliseerde en prettiger ervaring krijgen

Uit recent onderzoek bleek dat 96% van de consumenten die een slechte klantenservice hebben ervaren, aangeeft dat dit van invloed is op hun loyaliteit aan een merk. In een wereld waarin consumenten klikken om meer te kopen op sociale, mobiele en online kanalen, waardoor tegen 2025 een digitale handelsmarkt van tegen de 7 biljoen euro zal ontstaan, is de grens tussen klantenservice en aankoopbeslissingen vervaagd.

Het softwarepakket helpt bedrijven om klanten via moderne messaging- kanalen, zoals WhatsApp en sms, te betrekken bij marketing, support en verkoop, zodat elk bedrijf op dezelfde manier kan concurreren als de grootste namen in de e-commerce. De oplossing integreert met e-commerceplatforms en biedt marketingautomatisering, campagnes via meerdere kanalen (e-mail, chat, WhatsApp en sms) en conversational sales en support (live-chat en AI-chatbots) om bedrijven te helpen hun doelgroep te segmenteren, berichten te automatiseren en te personaliseren en klanten blij te maken met proactieve ondersteuning. Kopers krijgen vrijwel direct antwoord op hun vragen en bedrijven kunnen inzichten in klantenondersteuning over verschillende digitale kanalen bundelen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken