Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commercebedrijven
- Online
- 29 apr 2022 @ 13:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 apr 2022 @ 13:06
- Michiel van Zaane
Softwarebedrijf Freshworks lanceert Freshworks CRM voor e-commerce, een oplossing voor klantrelatiebeheer (CRM) waarin een klantendossier voor conversational marketing, verkoop en klantenondersteuning geïntegreerd is.
De CRM-oplossing is ontwikkeld voor direct-to-consumer merken en digitale retailers en stelt medewerkers in staat om via moderne messaging-kanalen rechtstreeks contact te leggen met hun kopers, zodat deze een meer gepersonaliseerde en prettiger ervaring krijgen
Uit recent onderzoek bleek dat 96% van de consumenten die een slechte klantenservice hebben ervaren, aangeeft dat dit van invloed is op hun loyaliteit aan een merk. In een wereld waarin consumenten klikken om meer te kopen op sociale, mobiele en online kanalen, waardoor tegen 2025 een digitale handelsmarkt van tegen de 7 biljoen euro zal ontstaan, is de grens tussen klantenservice en aankoopbeslissingen vervaagd.
Het softwarepakket helpt bedrijven om klanten via moderne messaging- kanalen, zoals WhatsApp en sms, te betrekken bij marketing, support en verkoop, zodat elk bedrijf op dezelfde manier kan concurreren als de grootste namen in de e-commerce. De oplossing integreert met e-commerceplatforms en biedt marketingautomatisering, campagnes via meerdere kanalen (e-mail, chat, WhatsApp en sms) en conversational sales en support (live-chat en AI-chatbots) om bedrijven te helpen hun doelgroep te segmenteren, berichten te automatiseren en te personaliseren en klanten blij te maken met proactieve ondersteuning. Kopers krijgen vrijwel direct antwoord op hun vragen en bedrijven kunnen inzichten in klantenondersteuning over verschillende digitale kanalen bundelen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing