Benetton verenigt fysieke en virtuele winkels
- Online
- 16 jun 2022 @ 09:31
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 jun 2022 @ 09:31
- Michiel van Zaane
United Colors of Benetton is nu ook te vinden in Metaverse. Via het Roblox-platform brengt het modemerk de fysieke en de virtuele werelden samen via zijn nieuwe PlayChange-winkel, een interactieve merkbeleving die vooral aansluit bij jonge consumenten.
De PlayChange-winkel dankt zijn naam aan de lanceringscampagne tijdens de Fashion Week in februari 2022 in Milaan. De virtuele locatie heeft dezelfde look en feel die werd gecreëerd voor de flagshipstore aan de Corso Vittorio Emanuele in Milaan. Zodra bezoekers PlayChange 'binnengaan', kunnen ze vrij rondlopen en kledingstukken uit de SS22-collectie ontdekken. Via drie speciale portalen hebben ze vervolgens toegang tot drie verschillende spelwerelden:
- Pink it!, waarbij de speler tussen lucht, wolken, heteluchtballonnen en regenbogen zoveel mogelijk drijvende silhouetten die op schapen lijken, moet aanraken en roze moet kleuren;
- Green Adventure, een open wereldbos om te verkennen waar deelnemers, om te overleven, moeten voorkomen dat bijen van bovenaf 'vallen';
- The Color Race, een race die zich afspeelt in de woestijn, waarbij spelers een route volgen die is gemarkeerd met gekleurde logo's.
Aan het einde van elk spel verschijnt een virtuele kaart, die de speler mee kan nemen naar een fysieke deelnemende winkel van United Colors of Benetton kan gaan voor korting.
‘We experimenteren met een gedistribueerde omnichannel-aanpak, die de fysieke winkelervaring versterkt met een nieuwe, volledig virtuele ervaring’, legt Antonio Patrissi, Chief Digital Officer van Benetton Group uit. ‘Ons doel is om als eerste de mogelijkheden voor meer betrokkenheid te verkennen die deze nieuwe technologie biedt, waardoor we steeds dichter bij de consumptiegewoonten en visie komen die jongere generaties hebben in de mode- en retailwereld.’
Het project is uitgevoerd door Dentsu gaming, onderdeel van de Dentsu-groep dat zich richt op de game-industrie. Doel van het project is om fysieke en virtuele ervaringen te verenigen, nieuwe technologieën te verkennen en jongere consumenten te bereiken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing