Salesforce breidt samenwerking met TikTok uit
- Online
- 3 jun 2022 @ 10:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 jun 2022 @ 10:05
- Michiel van Zaane
Salesforce heeft het partnership met TikTok uitgereid. Het zou nu gamakkelijker zijn voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud om de TikTok-community te bereiken.
Volgens Salesforce vindt bijna 1 op de 10 aankopen plaats via social media en dat aantal stijgt alleen maar. Nu digitale aankopen via social media, ook wel social commerce genoemd, een steeds belangrijker kanaal wordt, biedt deze samenwerking bedrijven de kans om social shoppers te begrijpen en gepersonaliseerde content te creëren voor de 1 miljard maandelijkse gebruikers van TikTok. Dit geeft consumenten meerdere mogelijkheden om in contact te komen met hun favoriete merken.
‘TikTok is de thuisbasis van een nieuw soort winkelervaring waar de community, entertainment en commercie samenkomen. Hierdoor ontstaan mogelijkheden om met consumenten in contact te komen en impactvolle resultaten te behalen’ zegt Melissa Yang, hoofd ecosysteem partnerschappen bij TikTok. ‘We zijn verheugd om samen te werken met Salesforce om het voor online verkopers een stuk makkelijker te maken om gevonden te worden en op een authentieke manier contact te leggen met de TikTok-community.’
‘Onderzoek van Salesforce laat zien dat de consumenten steeds vaker de voorkeur hebben om contact te leggen met bedrijven via digitale kanalen zoals social media. Voor de Gen Z en de Millennial-generatie geldt die voorkeur zelfs nog sterker’ geeft Björn de Visser, Regional Vice President Commerce Cloud Nederland bij Salesforce aan. ‘De verwachting is dat de consument de komende drie jaar steeds vaker via social media zal winkelen. In aanvulling op kanalen zoals Facebook en Instagram, kunnen verkopers nu ook eenvoudig het populaire TikTok platform toevoegen en lanceren als een nieuw verkoopkanaal binnen Salesforce Commerce Cloud. Dit biedt merken grote kansen om relevantie uit te breiden, de klant interactie te verbeteren en omzet te verhogen.’
Foto: savconstantine/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing