[branded content] The Little Green Bag kiest succesvol voor extra online gemak

[branded content] The Little Green Bag kiest succesvol voor extra online gemak
  • Online
  • 13 jul 2022 @ 09:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

The Little Green Bag is hét shopadres voor trendy tassen, sieraden en accessoires van topmerken. En met de ambitie om een van de grootste online departement stores te worden, moet de klanttevredenheid wel tiptop in orde zijn. Daarvoor gebruikt The Little Green Bag onder andere technische koppelingen van PostNL.

General manager Nicole van den Bosch van The Little Green legt uit hoe ze dat doen: ‘Om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn, digitaliseren we processen. Zo maken we gebruik van een API-koppeling van PostNL waarmee we onze klanten meerdere bezorgopties kunnen aanbieden. Meer gemak voor de klant dus en dat heeft de klanttevredenheid enorm verhoogd.’

Meer mogelijkheden voor webwinkels
Speciaal voor webwinkels die hun klanten meer service en mogelijkheden willen bieden, is er een aantal interessante API’s en plug-ins. Deze koppelingen kun je gemakkelijk aan je site toevoegen, zónder dat het je zelf meer tijd en energie kost. Zo kan je voor je webshop eenvoudig bezorgopties toevoegen aan de check-out of automatisch de ingevulde adressen laten checken.

Uit onderzoek blijkt dat online bestellers het ontzettend fijn vinden als ze zelf kunnen bepalen wanneer ze hun pakketje ontvangen. Met onze oplossingen kun je daarvoor zorgen. Je klanten weten heel goed wat ze willen. De bezorgopties die je in je webwinkel aanbiedt, wegen zelfs voor 76% mee bij de keuze voor een webwinkel. En dat is niet heel gek. Want waarom zou je iets bij de één bestellen, als de ander het op je favoriete manier bezorgt?

Keuze uit bezorgopties
General manager Nicole van den Bosch van The Little Green Bag: ‘De klant kan bij ons zelf gemakkelijk kiezen voor avondbezorging, weekendbezorging, thuis of bij een PostNL-punt. Voor ons is het belangrijk dat een klant hartstikke blij wordt van een pakket. Dus als ze de juiste artikelen bestellen en die komen ook nog eens op het juiste moment binnen, dan zijn wij natuurlijk ook blij.’

Zo is er een passende bezorgoptie voor elke klant en iedere situatie:
- Ophalen bij een PostNL-punt zodat je zelf niet thuis hoeft te zijn;
- Ophalen bij de Pakketautomaat waar je 24/7 terecht kunt;
- Avondbezorging voor als je overdag niet thuis bent;
- Dezelfde dag bezorgd voor als je je bestelling meteen nodig hebt;
- Zondagbezorging voor als je niet wil of kan wachten tot maandag;
- Keuze in bezorgdag voor als je zelf wilt kiezen op welke dag je pakket komt.

Verstuur je regelmatig naar het buitenland? Dan kan het geen kwaad om je goed te verdiepen in de bezorgvoorkeuren van je buitenlandse klant. Die kunnen namelijk flink verschillen per land. In Duitsland haalt 80% van de consumenten zijn pakket graag op bij een afhaalpunt. Voeg je onze bezorgoptie ‘pick-up point Duitsland’ toe aan je check-out? Dan kunnen je Duitse klanten er zelf voor kiezen om hun bestelling bij een locatie in de buurt op te halen.

Duurzame oplossing
De koppeling met bezorgopties zorgt niet alleen voor een toename in klanttevredenheid. Dankzij de eigen keuze van de klant is de kans ook groter dat het pakket in één keer bezorgd kan worden. Door de eigen keuze van de klant en de adrescheck rijden de bezorgers veel minder onnodige kilometers. The Little Green Bag zorgt dus ook voor een duurzamere keuze.

Ook door onnodige retouren te voorkomen, maak je het bezorgen van online bestellingen meteen een stuk duurzamer. Een slimme manier is om al direct aan de voorkant fouten te voorkomen. Een tikfoutje is al snel gemaakt en dat heeft meestal geen enorme consequenties. Maar dus wel als het gaat om het invullen van een adres. Dan kan een besteld pakketje niet worden bezorgd en gaat het weer retour. Zonde van die gereden kilometers natuurlijk.

Retouren automatisch voorkomen
De PostNL-koppeling adrescheck zorgt voor een klantvriendelijke én milieuvriendelijke oplossing. Deze API vult razendsnel en automatisch alle adressen aan in je check-out. Of je klant nu in Nederland woont of in de VS. De adrescheck is namelijk beschikbaar voor adressen in meer dan 170 landen. De adressen staan meteen in de juiste adresstructuur in je CRM.

Hiermee voorkom je tikfouten in het bezorgadres, onnodige kilometers en onnodig ongenoegen bij de klant die op de bestelling zit te wachten. En dat is exact waar The Little Green Bag voor gaat. Nicole van den Bosch: ‘Deze check zorgt er in onze webshop voor dat de klant geen fout adres kan invullen. Dat voorkomt een hoop onnodige retouren vanwege verkeerde adressen.’

Soepele implementatie
Naast plug-ins voor de bezorgopties en adrescheck kun je als e-commerce ondernemers je voordeel doen met nog meer online koppelingen. Denk bijvoorbeeld aan handige plug-ins voor track & trace, of om snel en eenvoudig verzendlabels aan te maken. Je installeert de plug-ins in een handomdraai zelf op Magento 1 en 2, WooCommerce, Lightspeed, CCV, Shopware of Shopify. Zijn er geen plug-ins voor jouw platform? Dan is het goed om te weten dat er API’s zijn voor alle platformen en opensourcesoftwarepakketten. Daarmee koppel je jouw webshop direct aan de verschillende diensten én dataoplossingen van PostNL.

Natuurlijk kun je rekenen op de nodige ondersteuning voor een soepel implementatie. Je krijgt bij PostNL een vaste klantmanager bij wie je altijd terecht kunt. Samen bespreken jullie met welke processen PostNL je kan helpen. Nicole van den Bosch zegt hierover: ‘Vanuit PostNL kregen we een vaste contactpersoon die ons heeft geholpen met het hele traject. De koppeling was vrij snel gemaakt, en de kosten zijn gewoon laag ten opzichte van de voordelen die het oplevert. Voor webwinkels die nog twijfelen over een PostNL-koppeling zou ik zeggen: sowieso doen. Het is echt heel gemakkelijk. Het verhoogt je klantwaarde, ontzorgt je en met de hulp van PostNL is de koppeling vlot gemaakt.’

Lees het online magazine Meer gemak en ontdek wat er allemaal mogelijk is. Van handige API’s en plug-ins tot de complete logistiek van leverancier tot aan de voordeur.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken