RacingNews365 geeft gas op internationale expansie

RacingNews365 geeft gas op internationale expansie
  • Online
  • 10 aug 2022 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het raceplatform van Nederland, RacingNews365, gaat met marketingbureau &Gagement werken aan een vernieuwde positionering om internationaal grote stappen te maken.

RacingNews365 is naar eigen zeggen ‘met 35 miljoen pageviews en 4 miljoen unieke bezoekers per maand de ongekroonde online Formule 1-marktleider van Nederland.’

CEO van het platform, Ruud Dimmers: ‘Waar we eerst nog profijt hadden van het ‘oranjegevoel’ rondom Max Verstappen, merken we nu dat het complete pakket en de inhoudelijke kant van onze content meer en meer gewaardeerd wordt.’

Een zowel logische als ambitieuze volgende stap was volgens Dimmers ‘om naast de Nederlandse  RacingNews365 ook een Engelstalige internationale variant te ontwikkelen.’ Die is er nu, maar hij zoekt nog een vliegwiel om ook in andere landen terrein te kunnen winnen. Mede om die reden is het platform met &Gagement gaan praten.

Mart Roumen, oprichter van &Gagement: ‘Wat je nodig hebt om écht onderscheidend te kunnen zijn in een nieuwe markt, is dat je een ijzersterk verhaal hebt. Dat je positionering klopt en dat je in staat bent om dat verhaal steeds weer opnieuw impactvol uit te dragen. We merken bij &Gagement dat veel partijen daar tegenaan lopen, terwijl het zoveel problemen in de executie in één klap oplost.’

De doelstelling van de internationale stap van het raceplatform is duidelijk. Dimmers: ‘We willen ook wereldwijd binnen drie jaar uitgroeien tot een van de marktleiders, onder meer in de UK.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken