Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik jongeren in verkeer

Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik jongeren in verkeer
  • Online
  • 16 mrt 2023 @ 15:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om het bewustzijn over de gevaren van het gebruik van de mobiele telefoon in het verkeer onder jongeren te vergroten, introduceert Interpolis na het nummer met videoclip Later Als Ik Groot Ben van Danique het tweede initiatief van de #Misniks-beweging: een videoserie op YouTube genaamd Black Box.

Een kwart van de jongeren bestempelt het gebruik van hun telefoon in het verkeer als problematisch. Desondanks blijft een op de drie jongeren de telefoon gebruiken op de fiets. Tevens blijkt dat de helft van de jongeren spijt heeft van hun telefoongebruik in het verkeer, nadat zij een onveilige situatie hebben meegemaakt. Dit komt naar voren uit het Mis Niks-onderzoek van verzekeraar Interpolis. De verzekeraar laat in Black Box vriendengroepen ervaren hoe het zou zijn om belangrijke momenten in het leven te missen. Want dat is wat er gebeurt als het gebruik van de telefoon in het verkeer leidt tot fatale ongevallen.

In de videoserie Black Box helpt de Nederlandse youtuber Thomas Brok elke aflevering een vriendengroep een van hun Mis Niks-bucketlistervaringen te realiseren. Voorbeelden zijn: na sluitingstijd in de Efteling zijn, skydiven of een sleepover in een mooie villa. Wanneer de groep aankomt, krijgt een van de vrienden te horen dat hij of zij plaats moet nemen in de Black Box en niet mee mag doen aan de activiteit. Via geluids- en videofragmenten maakt het ‘slachtoffer’ heel precies mee wat de vriendengroep beleeft. Thomas Brok, presentator van Black Box: ‘De ongelukkige die niet mee mag doen, ervaart hoe het is om mooie momenten in het leven te missen. Momenten die je op het spel zet wanneer je appt in het verkeer. Dat ene appje kan leiden tot een verkeersongeval en ervoor zorgen dat je alles mist. En dat wil natuurlijk helemaal niemand’.

Uit onderzoek van Interpolis blijkt dat 65 procent van de jongeren geen sociale activiteiten wil missen. Jurgen Surstedt, Senior Manager Merk, Reputatie en Klantbeleving en verantwoordelijk voor verkeersveiligheid bij Interpolis zegt: ‘In januari zijn we gestart met ons Mis Niks-initiatief met Later Als Ik Groot Ben van Danique. Deze videoserie is de volgende stap in onze al bijna 7 jaar durende beweging om jongeren bewuster te maken van verkeersveiligheid. Met Black Box laten we jongeren ervaren wat er gebeurt als het misgaat: ze verliezen iemand uit hun midden. Het ‘slachtoffer’ ervaart hoe het is als iedereen doorgaat met mooie momenten beleven. Eén moment van afleiding door gebruik van je telefoon in het verkeer kan de wereld volledig veranderen voor een vriendengroep. Zo willen we jongeren na laten denken over hun eigen telefoongebruik in het verkeer en ze aanzetten tot veilig gedrag. We gaan voor nul verkeersslachtoffers in 2050.’

De serie Black Box is te zien op het YouTube-kanaal van de verzekeraar.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken