Spotler Group neemt Sooqr over
- Online
- 9 mrt 2023 @ 13:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mrt 2023 @ 13:24
- Sjaak Hoogkamer
De overname van de Sooqr-technologie wordt door Spotler gezien ‘als het invullen van het ontbrekende puzzelstukje.’
Volgens Spotler krijgen retailers met de overname van Sooqr namelijk een beter inzicht in klantgedrag, voorkeuren en kooppatronen.
Op hun beurt kunnen zij die weer benutten ‘om de volledige winkelervaring te personaliseren en de klantervaring, conversiepercentages en omzet te verbeteren.’
Sooqr is gespecialiseerd in gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen en geoptimaliseerde merchandising. Het bedrijf is opgericht in 2015 en bedient meer dan 1.100 klanten wereldwijd, waaronder Drogist.nl, HSN en Intersport Twinsport.
De afgelopen twee jaar heeft de Spotler Group blijk gegeven van een toenemende inzet voor e-commerce met strategische investeringen om online retailers te ondersteunen met basket abandonment, website personalisatie, analytics, gepersonaliseerde journeys en loyaliteitsprogramma’s.
Tim Hoefnagel, medeoprichter en managing director van Squeezly: ‘Dit is een belangrijk moment voor onze klanten en ons team. Het integreren van de technologie en expertise van Sooqr versnelt onze ontwikkeling naar onze visie op gepersonaliseerde commerce aanzienlijk.’
Albert Mombarg, CEO van Sooqr: ‘We zijn verheugd ons aan te sluiten bij de Spotler Group en voor de mogelijkheden die het onze klanten zal bieden op het vlak van productinvesteringen, toegang tot een suite van complementaire technologieën en expertise binnen de groep.’
Lee Chadwick, CEO van Spotler Group: ‘Het publiek geïnteresseerd en betrokken houden met datagestuurde, real-time personalisatie is de kern van onze strategie.
De overname van Sooqr breidt onze mogelijkheden uit met search, analytics en merchandising.
Hierdoor kunnen we een modulaire oplossing bieden die aansluit bij de behoefte van onze e-commerce klanten om aantrekkelijke klantervaringen te bieden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- overname
- modulair
- retail
- loyaliteitsprogramma
- Spotler Group
- behoeften
- Sooqr
- technologie
- ecommerce
- winkelervaring
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing