Hoe ga je viral op Instagram?

15sep 201712:00
  • Design
  • 20937 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • GraphicSocial media

weblog Waarom krijgen sommige foto’s op Instagram zoveel likes, terwijl andere foto’s teleurstellen? Het is niet zo simpel dat goede beelden slagen en slechte beelden mislukken. Een paar tips voor publiceren op Instagram.

[onderzoek] Moet de fysieke winkel zich wapenen tegen de online aanval?

13sep 201711:02
  • Food-en-retail
  • 13210 x gelezen
  • Link
  • Jesca Dembinski
  • WinkelenOnderzoek

weblog In het weekend ben ik regelmatig in de Kalverstraat in Amsterdam te vinden. Ik heb de mazzel dichtbij te wonen en slenter daarom – vaak zonder doel – een paar uurtjes door deze straat. Helaas zie ik ook dat de leegstand in de drukste winkelstraat van Nederland alleen maar erger wordt. Een belangrijke oorzaak? Ongeveer iedereen koopt wel eens online. Daarom ben ik blij met het feit dat er voor bijna alle Nederlanders producten zijn die zij absoluut in een fysieke winkel willen blijven kopen.

Zoekt en wij zullen u vinden!

8sep 201717:00
  • Online
  • 13827 x gelezen
  • Link
  • Roel Welsing
  • Privacy

weblog Hoe ver willen we gaan in het geven van informatie in ruil voor allerhande hulp door de algoritmes van de Googles van deze wereld. Mijn dagelijkse terugkerende worsteling is de vraag hoe ver ik ga in het inruilen van privacy voor gemak? Wie krijgt die data allemaal en wat doen ze er mee? Ik heb geen idee. Ik weet namelijk niet wat ik inmiddels niet meer te zien krijg. Steeds vaker krijg ik het idee dat mijn zoekgedrag cyberspace steeds kleiner maakt in plaats van groter.

Dynamische banners zijn verrijking binnen je marketingmix

8sep 201711:10
  • Online
  • 15326 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • E-commerce

weblog In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden gekomen om op een effectieve wijze dynamische banners in te zetten. De technieken op zowel creatie als bij publishers is sterk verbeterd waardoor het onderscheid tussen dynamische banners en reguliere banners bijna niet meer te zien is. Bol.com pakt hier volgens Senior Online Marketeer Innovatie zijn voordeel mee en gebruikt deze techniek binnen de always on campagnes van het merk. De e-commerce gigant werkt hiervoor samen met Men in Green.

Een pakketdienst die ervoor zorgt dat de merkbeleving tot een nulpunt daalt

7sep 201711:33
  • Food-en-retail
  • 11576 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Customer Journey

weblog Er wordt meer en meer online besteld en ook via dit distributiekanaal is het belangrijk om de merkbeleving waar te maken. Door alle contacten tijdens de klantreis - zoals dat zo mooi heet - vanuit het merk in te vullen. De bezorging is een belangrijk onderdeel van deze klantreis, want dan krijg je uiteindelijk het merk in handen.

8 learnings uit de praktijk over themacampagnes

7sep 201710:20
  • Online
  • 7040 x gelezen
  • Link
  • Ben van Bokhoven
  • Customer JourneyContentCampagnes

weblog Themacampagnes zijn een mooie manier om een specifieke topic uit te lichten en als kapstok te gebruiken voor allerlei soorten content. Als content specialist creëer ik regelmatig dergelijke campagnes voor klanten, maar zie ik ook het nodige misgaan. Wil jij dezelfde fouten niet maken? Bekijk dan mijn acht learnings in dit artikel.

Wat kan het bedrijfsleven leren van de sportwereld?

6sep 201711:42
  • Online
  • 9864 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • AlgoritmeMarketingautomationBig data

weblog Sport verbroedert, sport verbindt, sport is mondiaal, sport is heel erg groot, sport is voor data analyse de business case richting de toekomst.

Referro introduceert: De Marketing Architect

4sep 201711:08
  • Online
  • 8016 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • InnovatieStrategie

weblog In mijn blogserie over moderne marketingfuncties is dit keer de marketing architect aan de beurt. Hoezo een architect hoor ik je denken? Gaan we bouwen dan? Wat heeft architectuur met marketing te maken? Heel veel, kan ik je zeggen. Alleen bouwen we geen huis, maar een machine. Voordat er met de bouw gestart kan worden, moeten enkele zaken duidelijk zijn: Uit welke onderdelen bestaat de machine? In welke volgorde bouwen we? Hoe ziet de planning eruit? Welke bouwers hebben we nodig? Etc, etc. Zonder een tekening, zonder een plan, zonder een architectuur, geen machine…


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing