[Voor u gelezen] Handboek Online Conversie

[Voor u gelezen] Handboek Online Conversie
  • Online
  • 28 aug 2014 @ 10:14
  • Link
  • Wieger Waardenburg
    Wieger Waardenburg

    senior online marketeer, eigenaar
    XpertMarketing en Internetbureau Fris Online
  • Online

Onlangs las ik het ‘Handboek Online Conversie’ van Patrick Petersen. Een praktisch en heel aardig gestructureerd boek voor wie aan de slag wil met conversie - of optimalisatie daarvan.

Voor wie?
Het boek is met name geschikt voor wie meer wil halen uit online activiteiten, maar nog niet heel erg met conversie-optimalisatie bezig is. Of het nu gaat om een contentmanager, online marketeer, internetbureau of eindverantwoordelijke voor internetactiviteiten… daar is het boek voor. Het boek is minder geschikt voor wie al stevig in de materie van conversie optimalisatie zit.

Wat staat erin?
Het boek geeft een goed beeld van wat er allemaal komt kijken bij conversie. Het eerste deel van het boek beschrijft het speelveld en legt de nodige definities uit.

Het vervolg heeft het REAN-model (Reach, Engage, Activate, Nurture) als leidraad. Reach gaat daarbij vooral over het zo effectief mogelijk bereiken van de doelgroep. Engage heeft betrekking op het gedrag van bezoekers op de website en gaat in op het belang van een binding met de bezoeker. Activate gaat over concrete acties. Dat hoeven overigens niet altijd aankopen te zijn, maar het gaat wel om acties die als conversie kunnen worden gezien. Nurture gaat vooral over het opwarmen van leads die nog niet in de ‘koopfase’ van een aankoopbeslissingsproces zitten, maar bijvoorbeeld in de oriëntatiefase. Lead nurturing gaat vooral om het in contact blijven met deze leads en te zorgen dat ze op een goede manier worden aangesproken wanneer ze klaar zijn om te converteren.

En… leest het makkelijk weg?
In één woord: ja. Het boek is redelijk vlot geschreven. Ook bevat het boek veel modellen en is veel informatie visueel weergegeven. Ook staan er diverse cases in het boek die de theorie en praktijk dichter bij elkaar brengen.

Hoe kom ik eraan?
Het boek is te koop via managementboek.nl voor de prijs van € 32,50. Het boek wordt met 4,5 ster beoordeeld op basis van 17 stemmen.

Wieger Waardenburg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken