De weeffout van social media
- Online
- 23 apr 2015 @ 06:00
- Link
-
Wouter van der Pauw
creatief directeur, partner
Brand New Telly Industries - Social media
- 23 apr 2015 @ 06:00
- Wouter van der Pauw
We delen alles: maaltijden, kattenfilmpjes, duckface-selfies en andere belangrijke dingen. De platformen veranderen maar de behoefte om te delen groeit. Social media voorzien in die menselijke behoefte. Want zonder iets te delen, beleef je het moment maar half. So far, so good. Maar toch zit er een weeffout in hoe we content delen op de huidige social media.
Want op Facebook, Instagram en Twitter delen we alles met iedereen. Natuurlijk, je moet eerst vrienden worden, elkaar volgen of een andere tussenstap maken om de gedeelde content te zien. Maar by default deel je alles met iedereen. En dat is de weeffout van social media.
Mensen hebben een groeiende behoefte om gericht te delen, niet met iedereen. Dark social is het nieuwe social. Want relevantie is alles! Maak een WhatsApp-groep met je hockeyteam en je kunt onbeperkt roddelen over de coach zonder dat iemand het ziet.
Music Messenger is een nieuwe dienst waarin onder meer Roman Abramovich, Tiësto en will.i.am hun geld en vertrouwen hebben gestoken. Het doel van de dienst? Gratis onderling muziek delen. Niet met je hele timeline maar met selectieve vrienden. Dan komen er tenminste nog mensen op je verjaardag wanneer je het nieuwste nummer van Nick & Simon deelt.
Ook bij andere social media zie je deze trend. Facebook maakt Messenger belangrijker, Twitter zet instant messaging weer volledig open. Want delen heeft de toekomst, maar relevatie is het sleutelwoord. Gebruikers willen zelf weten met wie. Zeker niet met iedereen. Want dat is de weeffout van social media.
-
Wouter van der Pauw
- Werkt bij: Brand New Telly Industries
- Functie: creatief directeur, partner
- Website:http://www.brandnewtelly.com/
- Profiel »
- Music Messenger
- Twitter Instant Messaging
- social media
- Facebook Messenger
- Dark Social
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing