Eurosport koopt Europese tv-rechten Olympische Spelen

30jun 201500:10
  • Media
  • 1859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopJournalistiekTelevisieSport

nieuws Eurosport heeft de Europese tv-rechten bemachtigd voor de Olympische Spelen van 2018, 2020, 2022 en 2024. Het Internationaal Olympisch Comité heeft daarover afspraken gemaakt met Discovery Communications, het moederbedrijf van Eurosport. Eurosport telt 1,3 miljard euro neer voor deze rechten. De NOS verliest hiermee in Nederland na de Champions League opnieuw een belangrijk sportevenement.

KPN sponsor leerstoel voor acceptatie LHBT

29jun 201513:57
  • Sponsoring
  • 3765 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipMaatschappijSponsoring

nieuws KPN wordt hoofdsponsor van een leerstoel aan de Universiteit van Leiden voor de acceptatie van lesbienne, homo, bi en transgender op de werkplek. De beoogde leerstoel is een initiatief van de Universiteit Leiden in samenwerking met Workplace Pride.

Mouwsponsor Hartholt Olie verlengt met Go Ahead Eagles

29jun 201511:07
  • Sponsoring
  • 4672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

nieuws Hartholt Olie is ook het komende voetbalseizoen de mouwsponsor van Go Ahead Eagles. Het logo van het bedrijf schittert het hele jaar op de linkermouw van de thuis- en uitshirts. Naast zes tankstations in Salland levert Hartholt Olie ook brandstof- en smeermiddelen.

NAC vindt in CM Payments nieuwe hoofdsponsor

29jun 201509:54
  • Sponsoring
  • 4946 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

nieuws CM Payments wordt de nieuwe hoofdsponsor van NAC en prijkt vanaf aankomend seizoen op de voorkant van het shirt van de Bredanaars. Onder de slogan ‘Samen naar de Eredivisie’ is de samenwerking vrijdagavond groots aangekondigd op de Grote Markt met een spectaculaire projectie op de gevel van het Bredase gemeentehuis. De overeenkomst is voor één seizoen, met de optie voor een tweede seizoen.

Wimbledon voegt met data 'context around content' toe

29jun 201508:30
  • Content
  • 7398 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • TrendsDigitaalStorytellingSportmarketing

nieuws Wimbledon gaat het grote aantal data dat ze verzamelden bij de kampioenschappen gebruiken om ‘verhalen tot leven te brengen’ op hun vernieuwde website, mobiele app en social media. ‘Wimbledon zit op een berg informatie’ zegt Sam Seddon, die bij IBM verantwoordelijk is voor het Wimbledon programma, dat met het toernooi samenwerkt aan data en digitale strategie. ‘En we moeten die informatie kunnen benaderen om meer context toe te voegen aan de content.’

Procter & Gamble brengt album Marco Borsato exclusief naar Kruidvat

26jun 201510:27
  • Sponsoring
  • 8737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringPartnershipKunst & CultuurEntertainment

nieuws Een exclusief album van Marco Borsato is binnenkort tijdelijk verkrijgbaar bij Kruidvat. Procter & Gamble is partner van de actie. Het album wordt aangeboden in Nederland (vanaf 6 juli) en België (vanaf 29 juni) gedurende twee actieweken. Bij aankoop van twee Procter & Gamble producten ontvangen klanten van Kruidvat het album ‘Samen Voor Altijd’ gratis.

217.000 stemmen zonder mediabudget

26jun 201509:59
  • Sponsoring
  • 6442 x gelezen
  • Link
  • Marije Bouwknegt
  • AwardsOnderzoekActivatie

weblog Dat is onmogelijk zal je denken. Het tegendeel bleek echter het geval tijdens de verkiezing Penningmeester van het Jaar 2015. Het initiatief van 2Basics Breedtesport & Marketing haalde maar liefst 217.710 stemmen op, waarmee clubleden op grote schaal hun betrokkenheid en waardering uitten voor ‘de stille motor’ van de sportclub.

Dela hoofdsponsor EK Damesvolleybal

26jun 201509:44
  • Sponsoring
  • 6324 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringSportmarketing

nieuws Coöperatie Dela wordt hoofd- en titelsponsor van het Europees Kampioenschap volleybal voor dames. Dela is al sinds 2006 sponsor van de Nederlandse Volleybalbond (Nevobo). Met het EK dat op 26 september start in Nederland en België ondersteunt de coöperatie de sportieve ambities van de volleybalbond en biedt zij het publiek een bijzondere mogelijkheid om het EK van dichtbij mee te maken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • leidend vakblad over
    sponsoring & branded content


    Stichting SponsorRingen