Paul Boehlé begint nieuw bureau Sponsormediair

1sep 201511:10
  • Sponsoring
  • 3334 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringActivatiePartnership

nieuws Paul Boehlé is een nieuw bureau begonnen: Sponsormediair. Sponsormediair bemiddelt tussen sponsors en gesponsorden om zo de meerwaarde van de samenwerking te verhogen. Volgens Boehlé gebruiken veel sponsoren nu slechts 60 tot 70 procent van hun sponsorrechten.

Coca-Cola en KNVB gaan zaalvoetbal stimuleren

1sep 201509:52
  • Sponsoring
  • 2564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbalPartnership

nieuws De KNVB en Coca-Cola gaan jongeren stimuleren om deel te nemen aan zaalvoetbal. De voetbalbond en Coca-Cola gaan zich samen inzetten om het aantal scholen en teams die via schoolsportcompetities zaalvoetballen te verdubbelen. Het is de uitwerking van de plannen die vorige week al door beide partijen werden aangekondigd.

Erik-Jan Gelink (ex-Sanoma) start bij Capgemini Consulting

31aug 201512:20
  • Media
  • 9325 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaInnovatieDigitaalMedia

nieuws Erik-Jan Gelink is aangesteld als Vice President Telecom, Media en Entertainment binnen Capgemini Consulting. Hij is afkomstig van Sanoma, waar hij als Chief Commercial Officer verantwoordelijk was voor B2B-sales en onderdeel uitmaakte van de Executive Board.

Meer bezoekers en bestedingen door wereldkampioenschappen

31aug 201511:59
  • Sponsoring
  • 6077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportEntertainment

nieuws De 400 belangrijkste top- en breedtesportevenementen die in 2014 in Nederland hebben plaatsgevonden, trokken gezamenlijk 11,6 miljoen bezoeken, een half miljoen meer dan in 2013. Gezamenlijk genereerden de 400 sportevenementen een omzet van 290 miljoen euro, eveneens fors meer dan in 2013. Ongeveer 60 procent van dat bedrag is afkomstig van bezoekers en deelnemers, de rest wordt opgehoest door overheden en bedrijfsleven. ABN Amro, Rabobank, KLM, Amstel Bier en Essent zijn de belangrijkste sponsoren.

LottoNL-Jumbo rijdt komend seizoen ook op Bianchi

31aug 201511:59
  • Sponsoring
  • 6282 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportPartnershipSponsoring

nieuws Bianchi blijft komend seizoen exclusief voor Team LottoNL-Jumbo actief in de UCI WorldTour en neemt een optie op 2017. De Italiaanse fietsenfabrikant voorziet Team LottoNL-Jumbo van vier verschillende carbon-fietsen; de standaard Oltre XR2, de Aquila tijdritfiets, de Infinito CV en de nieuwe ultra lichte Specialissima.

Drie nieuwe sponsoren tenue PEC Zwolle

31aug 201509:49
  • Sponsoring
  • 3972 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSponsoring

nieuws PEC Zwolle heeft drie nieuwe sponsoren aan het wedstrijdtenue 2015/2016 toegevoegd. Op het shirt wordt een rugpositie ingevuld door Hanos, terwijl op de mouw het logo van Eurosafe Solutions wordt geplaatst. Ook het broekje is een sponsor rijker. X-ICT staat hier vanaf de wedstrijd sc Heerenveen – PEC Zwolle op vermeld.

[Interview] Willem-Albert Bol over SponsorRing

28aug 201517:50
  • Media
  • 17935 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • Interview

nieuws Willem-Albert Bol aan de telefoon. Dat is actie. De man is zo gruwelijk efficiënt, die zal nooit bellen voor een praatje...

Bayer 04 Leverkusen moet geld failliete sponsor terugbetalen

28aug 201514:34
  • Sponsoring
  • 16767 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbal

nieuws De Duitse voetbalclub Bayer 04 Leverkusen moet 10,9 miljoen euro terugbetalen na het faillissement van zijn sponsor Teldafax. Dat heeft een rechtbank in Keulen bepaald. Het bedrijf bleek gefinancierd door een Ponzifraude, waarna het in september 2011 failliet ging.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • leidend vakblad over
    sponsoring & branded content


    Stichting SponsorRingen