'Super Bowl dit jaar maatschappelijker verantwoord dan ooit'

5feb 201618:39
  • Bureaus
  • 21789 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMVOCampagnesSportmarketingTelevisie

nieuws Elk jaar weer zijn de miljoenen dollars aan reclame-uitgaven rond de Super Bowl voer voor debat. Ook de 50e editie van de American Football-finale is er veel aandacht voor de meest creatieve tv-commercials. Opvallen alleen is echter niet genoeg om de lastige doelgroep van millennials te bereiken, aldus onderzoek van Repucom. Deze doelgroep verwacht meer maatschappelijke inzet van sponsors en sportevenementen, en krijgt dit jaar bij de Super Bowl ook zijn zin.

KLM verlengt sponsorovereenkomst met Joost Luiten

5feb 201611:17
  • Media
  • 13296 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Personalia

nieuws Joost Luiten, winnaar van het KLM Open 2013, sluit een nieuwe sponsorovereenkomst af met KLM voor een periode van drie jaar. Tot en met het KLM Open van 2018 zal de Nederlandse topgolfer zich verbinden aan KLM.

Ferran Adrià (El Bulli) naar Nederland met expo en sterrendiner

5feb 201608:59
  • Food-en-retail
  • 7724 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodEvenement

nieuws De legendarische chef-kok Ferran Adrià (foto) van het wereldvermaarde restaurant El Bulli komt op 18 maart 2016 naar Nederland. Hij is er voor de speciaal aan hem gewijde tentoonstelling Ferran Adrià: Notes on Creativity, die van 10 maart tot en met 3 juli 2016 exclusief te zien is in Marres, Huis voor Hedendaagse Cultuur in Maastricht. Ter gelegenheid van zijn komst organiseert Marres een reeks van activiteiten en ontmoetingen: cookouts in de wijk, meet en greets voor studenten en ontmoetingen met jonge kooktalenten. Aansluitend is een 'star studded' fundraising diner.

Mercedes-Benz sponsor FD Persoonlijk On Air op BNR

5feb 201607:34
  • Sponsoring
  • 4511 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CrossmediaDagbladuitgeversRadio

nieuws Het weekendmagazine van het FD krijgt vanaf 6 februari een radioversie: FD Persoonlijk On Air. Elke zaterdagochtend tussen 10:00 en 11:00 uur gaat presentator Paul Laseur op zoek naar de goede dingen in het leven: reizen, lekker eten, cultuur, muziek, mode en design.

Unico Glorie maakt omstreden comeback met sportmarketingbureau Brandia Global

4feb 201613:53
  • Sponsoring
  • 11283 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersSportmarketingZakelijkStrategie

nieuws Na een zakelijk én persoonlijk faillissment maakt media-ondernemer Unico Glorie een comeback. Dat doet hij met een sportmarketingbureau genaamd Brandia Global. Daar is trouwens direct opheft over, want hij zou zich omringen met dubieuze partners.

BankGiro Loterij schenkt 1,7 miljoen aan Monumentendag

4feb 201613:11
  • Sponsoring
  • 10037 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurSponsoringEvenement

nieuws De BankGiro Loterij is de nieuwe partner van Open Monumentendag. Met een schenking van 1,7 miljoen euro is het voortbestaan van één van de grootste culturele evenementen van Nederland gered. In totaal schonk de cultuurloterij gisteren op het Goed Geld Gala 62,8 miljoen euro aan 69 culturele organisaties.

Betaald voetbal verdient ruim 200 miljoen aan sponsoring

3feb 201614:28
  • Sponsoring
  • 12883 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingOnderzoekSponsoringVoetbalZakelijk

nieuws All Nederlandse clbs in het betaald voetbal hebben afgelopen seizoen samen 203,72 miljoen euro verdiend aan sponsoring. Het overgrote deel daarvan (173,7 miljoen euro) wordt verdiend in de Eredivisie, de rest (30 miljoen euro) door clubs uit de Jupiler League. Dit blijkt uit het KNVB-rapport ’Het Seizoen in Cijfers 2014/15’.

Robeco SummerNights strikt Kyteman als openingsact

3feb 201611:54
  • Sponsoring
  • 13562 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurEntertainmentMuziekEvenement

nieuws De 28e editie van de Robeco SummerNights wordt geopend door Kyteman. Samen met het Radio Filharmonisch Orkest en het Groot Omroepkoor brengen Kyteman en zijn Orchestra een jamsessie waarin jazz, hiphop, opera en minimal music elkaar ontmoeten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Laatste reacties


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen