Tourstart levert Utrecht miljoenen op

30jun 201510:02
  • Sponsoring
  • 116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingSport

nieuws De Grand Départ van de Tour de France in Utrecht komend weekeinde, levert Utrecht naar verwachting 34 miljoen op. Dit geld wordt opgebracht door sponsoren, overheid, tourorganisatie, journalisten, wielerploegen en bezoekers brengen allemaal geld in het laatje. Vooral de horeca profiteert, maar ook winkels en vervoersbedrijven boeren goed.

Milena van Not versterkt sportmarketingbureau 2Basics

30jun 201508:57
  • Sponsoring
  • 512 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MaatschappijSportmarketing

nieuws Sinds juni versterkt Milena van Not het team van 2Basics Breedtesport & Marketing in Haarlem. 2Basics legt zich voornamelijk toe op projecten binnen de domeinen breedtesport en maatschappelijke sponsoring.

Eurosport koopt Europese tv-rechten Olympische Spelen

30jun 201500:10
  • Media
  • 3713 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopJournalistiekTelevisieSport

nieuws Eurosport heeft de Europese tv-rechten bemachtigd voor de Olympische Spelen van 2018, 2020, 2022 en 2024. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft alle lokale biedingen terzijde geschoven en exclusief gekozen voor Discovery Communications, het moederbedrijf van Eurosport. Met de deal is 1,3 miljard euro gemoeid. De NOS verliest hiermee in Nederland na de Champions League opnieuw een belangrijk sportevenement.

KPN sponsor leerstoel voor acceptatie LHBT

29jun 201513:57
  • Sponsoring
  • 5025 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipMaatschappijSponsoring

nieuws KPN wordt hoofdsponsor van een leerstoel aan de Universiteit van Leiden voor de acceptatie van lesbienne, homo, bi en transgender op de werkplek. De beoogde leerstoel is een initiatief van de Universiteit Leiden in samenwerking met Workplace Pride.

Mouwsponsor Hartholt Olie verlengt met Go Ahead Eagles

29jun 201511:07
  • Sponsoring
  • 5755 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

nieuws Hartholt Olie is ook het komende voetbalseizoen de mouwsponsor van Go Ahead Eagles. Het logo van het bedrijf schittert het hele jaar op de linkermouw van de thuis- en uitshirts. Naast zes tankstations in Salland levert Hartholt Olie ook brandstof- en smeermiddelen.

NAC vindt in CM Payments nieuwe hoofdsponsor

29jun 201509:54
  • Sponsoring
  • 5835 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

nieuws CM Payments wordt de nieuwe hoofdsponsor van NAC en prijkt vanaf aankomend seizoen op de voorkant van het shirt van de Bredanaars. Onder de slogan ‘Samen naar de Eredivisie’ is de samenwerking vrijdagavond groots aangekondigd op de Grote Markt met een spectaculaire projectie op de gevel van het Bredase gemeentehuis. De overeenkomst is voor één seizoen, met de optie voor een tweede seizoen.

Wimbledon voegt met data 'context around content' toe

29jun 201508:30
  • Content
  • 8477 x gelezen
  • Link
  • Connie Lohuis
  • TrendsDigitaalStorytellingSportmarketing

nieuws Wimbledon gaat het grote aantal data dat ze verzamelden bij de kampioenschappen gebruiken om ‘verhalen tot leven te brengen’ op hun vernieuwde website, mobiele app en social media. ‘Wimbledon zit op een berg informatie’ zegt Sam Seddon, die bij IBM verantwoordelijk is voor het Wimbledon programma, dat met het toernooi samenwerkt aan data en digitale strategie. ‘En we moeten die informatie kunnen benaderen om meer context toe te voegen aan de content.’

Procter & Gamble brengt album Marco Borsato exclusief naar Kruidvat

26jun 201510:27
  • Sponsoring
  • 9073 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringPartnershipKunst & CultuurEntertainment

nieuws Een exclusief album van Marco Borsato is binnenkort tijdelijk verkrijgbaar bij Kruidvat. Procter & Gamble is partner van de actie. Het album wordt aangeboden in Nederland (vanaf 6 juli) en België (vanaf 29 juni) gedurende twee actieweken. Bij aankoop van twee Procter & Gamble producten ontvangen klanten van Kruidvat het album ‘Samen Voor Altijd’ gratis.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • leidend vakblad over
    sponsoring & branded content


    Stichting SponsorRingen