TEAMKPN Sportfonds steunt sportteams met unieke prestaties

28mei 201521:00
  • Sponsoring
  • 1222 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingSportSponsoring

nieuws KPN zal sportteams die unieke en internationale prestaties (gaan) leveren, tijdelijk financieel ondersteunen. Het bedrijf heeft daarvoor het TEAMKPN Sportfonds in het leven geroepen. De eerste twee projecten die door het TEAMKPN Sportfonds worden gesteund, zijn het Nederlandse heren basketbalteam (vanwege de unieke kwalificatie voor het EK in Zagreb) en het Nederlandse waterpoloteam van coach Robin van Galen (op weg naar EK kwalificatie en de Olympische Spelen van Rio in 2016).

TrendyHair sponsort musicals: ‘Meer dan volledige compensatie van de investering’

28mei 201520:03
  • Sponsoring
  • 1955 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurSponsoring

nieuws TrendyHair sponsort de musical Grease, naar de bekende film uit de jaren 70. Het is al weer de vijfde overeenkomst die TrendyHair heeft gesloten met Stage Entertainment Nederland, dat de musical zal produceren. Marc van Toren, general manager TrendyHair Company: ‘Behalve de exposurewaarde hebben we elke keer een (meer dan) volledige compensatie van de investering gerealiseerd.’

ING presenting partner dancefestival The Flying Dutch

28mei 201510:35
  • Sponsoring
  • 3721 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurSponsoring

nieuws Komende zaterdag 30 mei komen ’s werelds beste DJ’s van Nederlandse bodem samen in hun thuisland tijdens de eerste editie van The Flying Dutch. Met 100.000 bezoekers is dit event zes keer zo groot als een gemiddeld dance festival en tevens het grootste eendaagse outdoorevent van Europa. ING is presenting partner van het festival.

Jurgen Surstedt (Interpolis): “Interpolis kiest 100% voor maatschappelijke sponsoring”

28mei 201508:19
  • Sponsoring
  • 2084 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringSportmarketing

weblog Interpolis wordt genoemd als één van de verzekeraars met de sterkste marketing. Sinds 2013 is Interpolis official partner van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB). De glasheldere verzekeraar richt zich binnen de samenwerking op veiligheid zowel op het hockeyveld als in het clubgebouw. In hoeverre blinkt Interpolis ook uit in haar sponsoring en welke maatschappelijke doelen streeft zij na? Marije Bouwknegt van 2Basics Breedtesport & Marketing vroeg het Jurgen Surstedt, senior manager Merkmanagement van Interpolis.

Sportmarketingbedrijven betrokken bij FIFA-schandaal

27mei 201521:25
  • Sponsoring
  • 4465 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingWK VoetbalRechten

nieuws Vijf van de veertien verdachten in het FIFA-schandaal blijken te werken voor sportmarketingbedrijven. Zij betaalden smeergeld om sponsor- en mediarechten in handen te krijgen. Volgens de Amerikaanse minister van Justitie Loretta Lynch hebben de corruptiepraktijken alle verdachten samen zo'n 150 miljoen dollar opgeleverd.

Jumbo kan nog veel winnen met sponsoring Verstappen

27mei 201511:26
  • Sponsoring
  • 7189 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringSportmarketingSport

nieuws Nog maar 5 procent van de Nederlanders die bekend zijn met Max Verstappen weet top of mind dat Jumbo Supermarkten zijn sponsor is. Meer dan de helft van deze Nederlanders (58 procent) weet wel dat Verstappen door Red Bull gesponsord wordt.

Paceline Sports Services start communicatiebureau Postman

27mei 201511:03
  • Bureaus
  • 9564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • SportmarketingCommunicatiePRStrategie

nieuws Paceline Sports Services heeft onder de naam Postman een sportcommunicatiebureau opgericht. Oprichter van het bureau is Geert Broekhuizen, die jarenlange ervaring heeft in sportmarketing, met name in de wielrennerij.

Lotto Soudal tijdelijk door als Joker+ Soudal

27mei 201509:16
  • Sponsoring
  • 4348 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingSponsoring

nieuws Tijdens de Baloise Belgium Tour, die vandaag van start gaat, zal Lotto Soudal door het leven gaan als Joker+ Soudal. Joker+ is een kansspel van de Nationale Loterij waarbij de deelnemers hun favoriete sterrenbeeld moeten kiezen. Om Joker+ in de kijker te zetten rijden de renners deze week met speciaal voor de gelegenheid ontworpen outfits van Vermarc en aangepaste helmen van Lazer.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • leidend vakblad over
    sponsoring & branded content


    Stichting SponsorRingen