Dagmar van Stiphout verlaat KNGU en wordt ondernemer

3sep 201512:23
  • Sponsoring
  • 3482 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Sportmarketing

nieuws Na vijf jaar en negen maanden als manager marketing & communicatie van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) actief te zijn geweest, gaat Dagmar van Stiphout met ingang van oktober verder als zelfstandig ondernemer.

Tjitske Benedictus: Sponsoring maakt fans van tevreden klanten

3sep 201510:56
  • Sponsoring
  • 2686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringSponsorcongres

nieuws Tevreden klanten creëer je als bank door een goede service en met nieuwe diensten de verwachtingen te overtreffen. Om die tevreden klanten tot fans te maken is meer nodig, zegt Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring, events en activatie bij ING en een van de sprekers op het Sponsorcongres. ‘Echte fans creëer je alleen als je sponsorships live of online activeert.’

Noise maakt overheidscampagne tegen discriminatie

3sep 201509:41
  • Bureaus
  • 5946 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CommercialsCampagnesSocial mediaPolitiekMaatschappij

nieuws De nieuwe landelijk campagne tegen discriminatie is woensdag gelanceerd door minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Amsterdamse reclamebureau Noise bedacht de campagne. Het thema maakt een duidelijk statement: 'Zet een streep door discriminatie.'

Jeugdsportfonds en Coca-Cola openen sportseizoen met gongslag

3sep 201508:52
  • Sponsoring
  • 1783 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipSportMaatschappij

nieuws Jeugdsportfonds en Coca-Cola willen de mogelijkheden van jongeren om te sporten vergroten. Om hiervoor extra aandacht te vragen, openden beide partijen op woensdag de Amsterdamse beurs met een gongslag.

Paul Boehlé ziet bij sponsor en gesponsorde organisaties kansen liggen

2sep 201515:16
  • Sponsoring
  • 5316 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringSchaatsen

nieuws Paul Boehlé is na 15 jaar als manager Sponsoring bij Essent voor zichzelf begonnen met zijn nieuwe bureau Sponsormediair. Met de brede schaatsportefeuille van Essent (ISU World Cups, EK en WK’s, Thialf en KNSB) heeft het bedrijf alle doelstellingen bereikt: een naambekendheid van 97 procent, een sympathiek imago, benutte hospitality-kansen en sales-acties). Voor Boehlé was dat de reden ermee te stoppen.

Tweede jaar Gelukstreffers in het amateurvoetbal

2sep 201511:57
  • Sponsoring
  • 5427 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSponsoringPartnership

nieuws Een nieuw seizoen in het amateurvoetbal staat op het punt van beginnen. Gelijk hiermee start ook het tweede seizoen van Staatsloterij Gelukstreffers. Hoe meer doelpunten een team maakt, hoe groter de kans op aantrekkelijke prijzen in het Gelukstreffers-spel.

Walt Disney en KNVB gaan kindervoetbal leuker maken

2sep 201508:52
  • Sponsoring
  • 3414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalPartnership

nieuws De KNVB en The Walt Disney Company in Nederland starten op 1 september een samenwerking voor de looptijd van drie jaar, met een optie van nog twee jaar. Voor Disney is de voetbalbond de eerste strategische partner in Nederland en voor de KNVB is Disney een belangrijke partner om kinderen te bereiken. The Walt Disney Company en de KNVB willen het voetbal en vooral de beleving eromheen nog aantrekkelijker te maken voor kinderen.

Paul Boehlé begint nieuw bureau Sponsormediair

1sep 201511:10
  • Sponsoring
  • 5389 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringActivatiePartnership

nieuws Paul Boehlé is een nieuw bureau begonnen: Sponsormediair. Sponsormediair bemiddelt tussen sponsors en gesponsorden om zo de meerwaarde van de samenwerking te verhogen. Volgens Boehlé gebruiken veel sponsoren nu slechts 60 tot 70 procent van hun sponsorrechten.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • leidend vakblad over
    sponsoring & branded content


    Stichting SponsorRingen