Menzis blijft Zondagochtend Concert sponsoren

22sep 201311:24
  • Sponsoring
  • 13460 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • RadioSponsorship

nieuws Met ingang van 22 september 2013 verlengen Menzis, Het Koninklijk Concertgebouw en de AVRO hun samenwerking rond de serie Het Zondagochtend Concert met vijf seizoenen. Zorgverzekeraar Menzis is sinds 2007 sponsor van deze concertserie, en bestendigt hiermee de sponsorrelatie.

Het Zondagochtend Concert is een van de meest succesvolle concertseries van Het Concertgebouw, en de wekelijkse live-uitzending door de AVRO behoort tot de best beluisterde programma’s op Radio 4.

Simon Reinink, Algemeen directeur van Het Koninklijk Concertgebouw: “Het Concertgebouw, dat voor 95%  privaat gefinancierd is, is zeer verguld met de verlenging van het sponsorcontract door Menzis. Het Zondagochtend Concert -georganiseerd in samenwerking met de AVRO- is een unieke concertserie in Nederland. De programmering is laagdrempelig en de toegangsprijzen zijn laag. Daarmee bereiken we een gevarieerd publiek dat samen plezier beleeft aan de prachtige muziek en daarin inspiratie en bezinning vindt. We verheugen ons zeer op het verder uitbouwen van onze samenwerking met Menzis.”

Roger van Boxtel, Bestuursvoorzitter van Menzis: “De missies van Het Concertgebouw (‘zoveel mogelijk mensen verrijken met de mooiste muziek’) en van Menzis (‘elk menz is er een’) sluiten goed bij elkaar aan. Menzis is ervan overtuigd dat muziek van grote betekenis kan zijn voor het geestelijk, en soms zelfs lichamelijk welbevinden van de mens. Nieuw aan de samenwerking tussen Het Concertgebouw en Menzis is dat een aantal Zondagochtendconcerten live gestreamd zal worden, onder andere in verzorgingshuizen. Menzis maakt deze livestreaming graag mede mogelijk omdat het past in haar missie en zo meer mensen kunnen genieten van muziek.”

Willemijn Maas, Algemeen Directeur van de AVRO: “De AVRO wil kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk maken en Het Zondagochtend Concert is daarvan een van de beste voorbeelden. Al sinds 1924 werken wij samen met Het Concertgebouw. Met het verlengen van deze mooie overeenkomst, dat precies tijdens ons 90-jarig bestaan valt, hoop ik dat wij ook via Radio 4 nog lang het Nederlandse publiek kunnen laten genieten van de afwisselende programmering die Het Zondagochtend Concert elke week biedt.”


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen