Heineken verlengt als Champions League sponsor

Heineken verlengt als Champions League sponsor
  • Sponsoring
  • 30 okt 2013 @ 15:52
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingRechten

Heineken verlengt de sponsoring van de UEFA Champions League met drie jaar tot en met het seizoen 2017/2018.

Heineken is de eerste van de huidige partners van de Champions League die het contract verlengt. Met de sponsoring zou jaarlijks een bedrag van 55 tot 60 miljoen euro gemoeid zijn. Nu betaalt Heineken naar schatting 50 miljoen euro per jaar.

'Heineken is in 220 landen in de wereld aanwezig en de UEFA Champions League is dat ook. Dit platform helpt werkelijk bij het bouwen van het Heineken merk wereldwijd’, zei Heineken's global activation manager, Hans-Erik Tuijt.

Onderdeel van de nieuwe overeenkomst is dat de tijd die Heineken op de LED-boarding te zien is tijdens de wedstrijden zal toenemen van 9 naar 13 minuten per wedstrijd.
Heineken krijgt ook sneller toegang tot beelden voor zijn live Twitter-feed en behoudt het recht om de Champions League beker te gebruiken in de activering over de hele wereld.

De andere Champions League sponsors zijn momenteel Ford, Gazprom, MasterCard, Sony’s PlayStation en UniCredit.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken