Heineken verlengt als Champions League sponsor
- Sponsoring
- 30 okt 2013 @ 15:52
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingRechten
- 30 okt 2013 @ 15:52
- Redactie Sponsoring
Heineken verlengt de sponsoring van de UEFA Champions League met drie jaar tot en met het seizoen 2017/2018.
Heineken is de eerste van de huidige partners van de Champions League die het contract verlengt. Met de sponsoring zou jaarlijks een bedrag van 55 tot 60 miljoen euro gemoeid zijn. Nu betaalt Heineken naar schatting 50 miljoen euro per jaar.
'Heineken is in 220 landen in de wereld aanwezig en de UEFA Champions League is dat ook. Dit platform helpt werkelijk bij het bouwen van het Heineken merk wereldwijd’, zei Heineken's global activation manager, Hans-Erik Tuijt.
Onderdeel van de nieuwe overeenkomst is dat de tijd die Heineken op de LED-boarding te zien is tijdens de wedstrijden zal toenemen van 9 naar 13 minuten per wedstrijd.
Heineken krijgt ook sneller toegang tot beelden voor zijn live Twitter-feed en behoudt het recht om de Champions League beker te gebruiken in de activering over de hele wereld.
De andere Champions League sponsors zijn momenteel Ford, Gazprom, MasterCard, Sony’s PlayStation en UniCredit.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing