Lichte daling sponsorinkomsten PSV
- Sponsoring
- 8 okt 2013 @ 10:23
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Sportmarketing
- 8 okt 2013 @ 10:23
- Redactie Sponsoring
PSV zag in het seizoen 2012/2013 de inkomsten uit sponsoring met 250.000 euro dalen naar 18,07 miljoen euro. Oorzaak hiervan ligt volgens PSV met name in de economische crisis. Dat blijkt uit het dinsdag gepubliceerde financieel jaarverslag.
Ook de stadionexploitatie leed een verlies van 1,9 miljoen euro. Met name in de Business Club constateert PSV dat het MKB voelbaar last heeft van de crisis. Door de onzekere economie is de belangstelling voor dit concept minder groot dan voorheen. De inkomsten uit merchandising stegen met 1,1 miljoen door vooral de verkoop van kleding.
De omzet steeg van 58,1 miljoen euro naar 62,4 miljoen en het resultaat kwam uit op 0,3 miljoen euro positief. Daarmee heeft PSV na een aantal jaren van operationeel verlies over het seizoen 2012-2013 weer winst gemaakt.
In het seizoen 2012-2013 heeft PSV samengewerkt met de volgende Business Partners: Philips (hoofd- en shirtsponsor), Freo (shirtsponsor), Bavaria, BDO, Driessen HRM, De Lage Landen, BANNING Advocaten, Menzis, Mercedes-Benz, Nike, Oad Reizen, Rabobank en VDL en met de volgende sponsors: BAM, CSU, Heijmans, Topsupport/St. Anna Ziekenhuis en Martin Glas.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing