Mercedes-Benz titelsponsor Amsterdam Fashion Week

Mercedes-Benz titelsponsor Amsterdam Fashion Week
  • Sponsoring
  • 14 okt 2013 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Mercedes-Benz Nederland heeft zich als titelsponsor verbonden aan de Amsterdam Fashion Week. Met ingang van de komende editie (17-27 januari 2014) gaat het Nederlandse mode-evenement door het leven als Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.

Het is voor het eerst dat de Amsterdamse Fashion Week een titelsponsor heeft. Mercedes-Benz is tevens hoofdsponsor van toonaangevende Fashion Weeks in o.a. New York, Milaan, Parijs, Londen en Berlijn. De overeenkomst bevestigt hiermee ook het toenemende internationale belang van Amsterdam als ‘Fashion Capital’.
Met de sponsoring van belangrijke Fashion Weeks over de hele wereld wil het merk een actieve rol vervullen in het stimuleren van talentvolle en ambitieuze mode-ontwerpers.

‘De Nederlandse Fashion Week is de laatste jaren uitgegroeid tot één van de grootste fashion/lifestyle-evenementen van Nederland. De creativiteit die vooral jonge Nederlandse mode-ontwerpers daar laten zien, springt ook internationaal steeds meer in het oog. Amsterdam groeit zo meer en meer uit tot internationale ‘modehoofdstad’ en daarmee is de aansluiting met andere door Mercedes-Benz ondersteunde Fashion Weeks perfect’, aldus Mercedes-Benz in een persbericht.

Het is voor het eerst dat de nationale Fashion Week een titelsponsor heeft. Het mode-evenement dat twee keer per jaar plaatsvindt, is door de partnerships in staat om Nederlands modetalent verder te ondersteunen en te stimuleren. Dit gebeurt onder meer door eigen opleidingsprogramma’s, door samenwerkingsverbanden en natuurlijk door het organiseren van de halfjaarlijkse Fashion Weeks. In Mercedes-Benz heeft de Amsterdam Fashion Week een toegewijde én actieve partner gevonden.

Peter Zijlstra van Mercedes-Benz Nederland over de overeenkomst: ‘Bij mode draait het om stijl, design, klasse en innovatie. Dat geldt voor Mercedes-Benz ook en daarom voelt ons merk zich zowel nationaal als internationaal nauw verbonden met de mode-industrie. Niet voor niets zijn we in maar liefst 21 landen titelsponsor van een Fashion Week. Door de koppeling met ons merk wordt een aansprekende, uniforme uitstraling gerealiseerd waarmee de Fashion Week zich internationaal nog krachtiger kan profileren. In Nederland gaan we actief meewerken aan het nog verder uitbouwen van de Fashion Week, het grootste nationale modeplatform.’

De 20e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam 2014 vindt plaats van 17 tot en met 27 januari 2014.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken