20Knots Running organiseert Utrecht Marathon

20Knots Running organiseert Utrecht Marathon
  • Sponsoring
  • 28 nov 2013 @ 10:13
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

De Utrecht Marathon is weer terug is op de evenementenkalender van de Gemeente Utrecht en gaat georganiseerd worden door 20Knots Running, onderdeel van sportmarketingbureau 20Knots. 20Knots Running is sinds 2012 ook eigenaar en organisator van de Almere City Run.

De Utrecht Marathon vond voor het laatst plaats in 2012. Vanwege financiële problemen kon de editie van 2013 geen doorgang vinden. Om de basis van het toekomstige evenement zo stevig mogelijk te maken is er gekozen om de eerst volgende editie plaats te laten vinden op 22 maart 2015.

Directeur Arjen de Ruyter van 20Knots Running geeft aan dat hij blij is dat zijn visie op events, en hardlopen in het bijzonder, toegepast kan worden op de Utrecht Marathon. 'Ik heb contact gezocht met de gemeente nadat bekend werd dat de marathon definitief geen doorgang kon vinden in Utrecht. Na gesprekken met de gemeente Utrecht, de Utrechtse atletiek verenigingen en de VSU, is gebleken dat het aanbod van 20Knots Running goed past bij de ambities van de stad Utrecht. Belangrijke voorwaarde was dat de atletiekvereniging het gepresenteerde plan zouden dragen.'

De Utrecht Marathon zal onderdeel gaan uitmaken van een reeks wegwedstrijden die door 20Knots Running georganiseerd gaat worden. De doelstelling is om een circuit te ontwikkelen dat 6 wedstrijden telt. De Almere City Run maakt als eerste evenement deel uit van deze op te zetten serie. Op 15 juni 2015 beleeft dit evenement haar 5e editie. 20Knots Running wil in samenwerking met gemeenten, belanghebbenden en sponsors een kwalitatief hoogwaardig en duurzaam evenement neerzetten dat uitgaat van de wensen en behoeften van de lopers.
De Ruyter: 'De loper moet centraal staan als loopconsument, maar zonder samenwerking met overheden en sponsors is een evenement niet levensvatbaar. 20Knots zal als eigenaar van de run investeren in service aan de loper in combinatie met een unieke duurzame loopbeleving.'

De komende maanden vinden er gesprekken plaats tussen de Gemeente Utrecht en 20Knots Running over samenwerkingsverbanden met wijken, verenigingen en andere lokale belanghebbenden. Laureus Nederland zal als organisatie verbonden zijn aan de Utrecht Marathon. Laureus Nederland wil de kracht van sport aanwenden om maatschappelijke problemen aan te pakken. Laureus Nederland financiert projecten waarbij sport wordt ingezet als instrument voor het teweegbrengen van maatschappelijke veranderingen. Deze projecten spitsen zich toe op jeugd, voornamelijk op het gebied van jongeren met een handicap, jongeren in achterstandswijken, meisjes en integratie.

Het parcours is nog niet vastgesteld, maar de wens van beide partijen is, dat er een gevarieerd aantrekkelijk parcours komt dat zowel door de binnenstad als het buitengebied aan de oostkant van Utrecht loopt.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken