Marc Boele directeur Coöperatie Eerste Divisie

Marc Boele directeur Coöperatie Eerste Divisie
  • Sponsoring
  • 16 jan 2014 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Marc Boele is vandaag aangesteld als algemeen directeur en bestuurder van de Coöperatie Eerste Divisie (CED). Hij vult daarmee de vacante positie in die was ontstaan na het vertrek van Patrick Brand in juni 2013. Boele is vanaf 2004 werkzaam bij de KNVB waar hij de afgelopen vier jaren de rol van hoofd Marketing & Sponsoring heeft vervuld. Tijdens deze periode heeft Boele zich hoofdzakelijk toegelegd op invulling van sponsoring en sponsorbeleid, het mede vormgeven en positioneren van OnsOranje en het MVO beleid van de KNVB. In de periode voor 2004 was Boele werkzaam bij Atos Origin en Philips.

Naast de verantwoordelijkheid voor het dagelijks bestuur van de CED zal Marc Boele zich onder meer bezig houden met de acquisitie van commerciële partners en het verder uitwerken van nieuwe commerciële proposities voor de huidige partners van de Jupiler League. Dit met het uiteindelijke doel de Jupiler League verder te professionaliseren.
 

Marc Boele over zijn aanstelling: ‘De Jupiler League is zonder meer de kweekvijver van voetbaltalent in Nederland. Vele internationals zijn er groot geworden. Een competitie die gezien kan worden als ambitieus, inventief en vooral toegankelijk. Ik ben dan ook bijzonder trots op het feit dat ik in de rol van algemeen directeur en bestuurder van de CED een bijdrage mag leveren aan de verdere professionalisering van de competitie. De ervaring die ik de afgelopen 10 jaar binnen het voetbal op heb mogen doen, neem ik mee naar deze nieuwe uitdaging.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken