Activia stopt sponsoring schaatsploeg

Activia stopt sponsoring schaatsploeg
  • Sponsoring
  • 17 feb 2014 @ 15:53
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSchaatsen

Activia zal begin oktober een punt zetten achter de sponsoring van de damesschaatsploeg van Jac Orie. Activia, een yoghurtmerk van Danone, zal in Nederland aansluiten bij een internationale campagne die zich buiten de sport bevindt.

“Toen op internationaal niveau een nieuwe sponsorsamenwerking werd voorbereid, buiten de sport, heb ik een besluit moeten nemen aan te sluiten bij een campagne die in zeventig landen gelanceerd wordt en eveneens perfect past bij ons merk en onze consumenten”, zegt Kris Geeraert.

Geeraert liet september vorig jaar al aan SponsorTribune weten dat de zichtbaarheid van het merk ook beter kon. “Ik moet eerlijk zeggen dat de Activia-pakken na het eerste seizoen nog niet versleten zijn. We hebben afgelopen seizoen 12 van de 15 wedstrijden in de bondspakken gereden en dat is een model dat niet duurzaam is.” Tijdens die internationale wedstrijden staat KPN als hoofdsponsor van de KNSB op de pakken.

Activia is sinds oktober 2012 hoofdsponsor van de vrouwenploeg van Jac Orie. Voor Activia komen Laurine van Riessen, Annette Gerritsen, Diane Valkenburg, Pien Keulstra en Roxanne van Hemert uit. Alleen Van Riessen plaatste zich voor de Spelen van Sotsji. Ze eindigde als elfde op de 500 meter.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken