Kort nieuws: Opel langer bij Leverkussen, PowerBar in Tour de France

Kort nieuws: Opel langer bij Leverkussen, PowerBar in Tour de France
  • Sponsoring
  • 24 feb 2014 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipSport

Opel verlengt contract met Bayer 04 Leverkusen through 2016. PowerBar is tot en met 2018 de officiële sportreep en sportdrank van de Tour de France. Amerikaanse schaatspakkenfabrikant tekent acht jaar bij.

Behalve de uitstekende resultaten van de Nederlandse schaatsers, vielen ook de zwaar tegenvallende resultaten van de Amerikaanse schaatsers op. De schaatsers weten dit aan de nieuwe pakken van Under Armour. Voor de Spelen werden deze nog de snelste ooit genoemd, maar na een week werden ze ingeruild voor pakken die tijdens World Cup-wedstrijden werden gedragen.

Ondanks de kritieken verlengde de Amerikaanse schaatsbond het contract met Under Armour tot eind 2022. Het bedrijf zal ook schoeisel en meetsystemen leveren. 'Vergeet "Suitgate" alle gedachten en theorieën. We zijn Amerikanen, en hoewel wij zijn geklopt, over vier jaar schrijven een nieuw verhaal. Want wie houdt er meer van een comeback dan ons land?', aldus CEO Kevin Plank tegen ESPN.

Opel
De Duitse autofabrikant Opel heeft zijn contract met Bayer Leverkussen 04 verlengt tot en met 2016. Opel was tot 2012 tien jaar afwezig als voetbalsponsor. Sindsdien heeft het contracten gesloten met vier Bundesliga-clubs, onder wie Borussia Dortmund, Galatasaray in Turkije en is het hoofdsponsor van Feyenoord.

PowerBar
PowerBar, maker van sportrepen en sportdranken, is tot en met 2018 de officiële leverancier tijdens de Tour de France. PowerBar krijgt speciaal aangewezen zones waarin het de renners van nieuwe energie zal voorzien. Ook zal PowerBar de etappewinnaars presenteren op het podium.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken