Olympisch vuur op Coolste Baan

Olympisch vuur op Coolste Baan
  • Sponsoring
  • 10 feb 2014 @ 09:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SchaatsenOlympische Spelen

Na de Nederlandse zege op de 5.000 meter is het vuur in de Marathontoren ontstoken bij het Olympisch Stadion Amsterdam. Een historische plek, want daar brandde in 1928 voor de eerste keer in de geschiedenis het vuur tijdens de Olympische Spelen. Dit unieke eerbetoon is een initiatief van de Coolste Baan van Nederland en het Olympisch Stadion - mede mogelijk gemaakt door NUON, partner in sport van NOC*NSF.


Tijdens de Olympische Winterspelen wordt in het Olympisch Stadion een eerbetoon gebracht aan de Nederlandse winterkampioenen. Bij elke Nederlandse gouden medaille in Sochi zal bovenop de Marathontoren het vuur van het Olympisch Stadion Amsterdam worden ontstoken – exact op de plek waar in 1928 het vuur brandde tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam.

Sjoukje Dijkstra
Dagelijks maken enkele duizenden schaatsers gebruik van De Coolste Baan van Nederland. In de Olympic Experience is de speciale expositie ‘Vijftig jaar wintergoud’ met drie nieuwe publiekstrekkers: de officiële Olympische toorts van Sochi en de gouden Olympische medailles van Sjoukje Dijkstra (1964) en Nicolien Sauerbreij (2010). De Olympic Experience is het sportmuseum van het Olympisch Stadion, waar alleen al tijdens de maand februari zo’n 2.000 schoolkinderen een educatief programma over de Olympische Spelen wordt aangeboden.

Marathontoren
Op het plein voor het Olympisch Stadion staat de Marathontoren. Een toren van 46 meter hoog, die in 1928 vanuit geheel Amsterdam te zien was. Op 26 april 1926 sprak Jan Wils, architect van het Olympisch Stadion, voor de eerste keer over zijn plannen voor deze toren. Tegen de krant Het Vaderland zei hij toen: ‘Ik stel me daarvan veel voor. Het wordt een hele ijle toren. Er boven komt een grote schaal, waarin overdag een rookpluim kan opstijgen en 's avonds een vuurzuil.’

Sponsoren
De Coolste Baan van Nederland is een initiatief van House of Sports en wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor KPN en official partners TVM verzekeringen, EY , HAK, Van Dobben, Univé, Samsung en de Lotto. Mediapartners zijn Radio538, Telegraaf en Interbest snelwegreclame. Met medewerking van De Boer tenten, KNSB, Ice-World, Gemeente Amsterdam en het Olympisch Stadion
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken