Disney stopt sponsoring Boy Scouts vanwege homobeleid
- Sponsoring
- 4 mrt 2014 @ 08:40
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - EndorsementMaatschappijEntertainment
- 4 mrt 2014 @ 08:40
- Redactie Sponsoring
The Walt Disney Company zet in 2015 een punt achter de sponsoring van de Boy Scouts of America (BSA) vanwege het homobeleid van de padvinders. Homoseksuelen mogen niet als groepsleider werken binnen de organisatie.
Disney doneert niet rechtstreeks aan de nationale organisatie van de Boy Scouts, maar sponsort haar werknemers die vrijwillig voor de organisatie werken. Die bijdrage mag niet meer aan de padvinders worden gedoneerd.
De richtlijnen die Disney hanteert voor dit vrijwilligerswerk verbieden dat de ontvangende organisatie discrimineert op basis van onder meer de seksuele geaardheid. Ook Intel, UPS en Lockheed Martin trokken eerder om dezelfde reden hun bijdrage aan de BSA in.
BSA reageert teleurgesteld. 'We vinden dat elk kind de kans verdient om deel uit te maken van de Boy Scouts. We zijn teleurgesteld in dit besluit omdat dit onze mogelijkheden om kinderen te bedienen beïnvloed', stelt BSA-woordvoerder Deron Smith.
Nog maar sinds 1 januari 2014 mogen homoseksuelen lid worden van de Amerikaanse padvinders. Het verbod voor homoseksuelen om groepsleider te zijn, bleef wel van kracht.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing