Einde dreigt voor Haarlemse Honkbalweek door gebrek aan sponsoren

Einde dreigt voor Haarlemse Honkbalweek door gebrek aan sponsoren
  • Sponsoring
  • 20 mrt 2014 @ 14:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

De tweejaarlijkse Haarlemse Honkbalweek dreigt dit jaar niet door te gaan. Het sportevenement kampt vanwege teruglopende sponsorinkomsten met forse financiële tekorten. Binnen enkele dagen moet er duidelijkheid zijn.

Dat meldt het Haarlems Dagblad. De krant schreef eerder al dat sponsor Imbema is afgehaakt en dat slechts enkele van de 25 skyboxen zijn verkocht.

Frits Mulder, voorzitter van het evenement, vertelde na de laatste editie in 2012 al dat het evenement lijdt onder de ’economisch zware tijden met teruglopende sponsorinkomsten’. Dit jaar ziet het er nog slechter uit. ‘Maar we gaan er nog steeds van uit dat het doorgaat. Als je die positiviteit niet meer hebt, houdt het op. Dan kun je beter meteen stoppen’, zei Mulder drie weken geleden. De organisatie zou een kleine 100.000 euro van de benodigde 150.000 à 225.000 euro binnen hebben.

De eerste editie van de Haarlemse Honkbalweek werd in 1961 gehouden. De komende editie zou de 27e zijn. Nederland, Japan, de Verenigde Staten en Taiwan hebben hun deelname al toegezegd.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken