Biënnale Sydney verbreekt toch alle banden met sponsor

Biënnale Sydney verbreekt toch alle banden met sponsor
  • Sponsoring
  • 11 mrt 2014 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Voorzitter Luca Belgiorno-Nettis doet afstand van zijn bestuursfunctie bij de Biënnale van Sydney. Ook verbreekt de Biënnale haar band met de in opspraak geraakte sponsor Transfield.

Dat meldt de Guardian.

'We hebben naar de kunstenaars die het hart van de Biënnale vormen geluisterd, en hebben besloten om per direct ons partnership met Transfield te beëindigen', meldt de organisatie van het culturele festival.

'Er lijkt weinig ruimte te zijn voor een zinvolle dialoog, laat staan ​​overleg', reageert Belgiorno-Nettis. 'Ik ben persoonlijk belasterd met beledigingen, die ik als naïef en beledigend beschouw.' Maar de 'donkere wolk' die boven het festival hing, zorgde ervoor dat Belgiorno-Nettis desondanks toch opstapte.

Ruim twee weken geleden ontstond oproer onder kunstenaars die hun werk presenteren op de Biënnale van Sydney. Transfield, de belangrijkste sponsor van het evenement, is verantwoordelijk voor de veiligheids- en gezondheidsvoorzieningen van enkele asielzoekerskampen in Australië. Die kampen kregen al felle kritiek van de Verenigde Naties, terwijl er begin februari zelfs een asielzoeker overleed bij onlusten.

Zowel het bedrijf Transfield als de Biënnale van Sydney is door de vader van Belgiorno-Nettis opgericht.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken