PSV-shirtsponsor Freo wint ADCN Lamp

PSV-shirtsponsor Freo wint ADCN Lamp
  • Sponsoring
  • 1 apr 2014 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVoetbalSportmarketing

De campagne ‘Leen League’ van PSV-shirtsponsor Freo heeft de Zilveren Lamp Actiemarketing gewonnen bij de Lampenuitreiking van ADCN.

De campagne, die tot stand kwam dankzij een samenwerking tussen PSV en reclamebureau Havas Worldwide, maakte duidelijk dat Freo een specialist is in online leningen.

PSV en het Amsterdamse reclamebureau Havas Worldwide ontwikkelden de Freo Leen League. In deze campagne kregen alle PSV-fans in het seizoen 2012-2013 de kans om een stukje van hun favoriete club te lenen. Van de spelersbus tot en met de trainer en van het Philips Stadion tot en met de Europa Cup I. De fans moesten aangeven waarom zij het geselecteerde item wilden lenen. De meest originele motivatie won en mocht het PSV-item voor een bepaalde periode daadwerkelijk lenen.

Als kick-off speelde PSV de competitiewedstrijd tegen Willem II eenmalig in shirts met daarop ‘Te leen’ in plaats van Freo. Daarnaast werd de website Gekvanpsv.nl gelanceerd. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken