Sponsoring Paris Saint-Germain door Emirates ligt onder vuur
- Sponsoring
- 8 apr 2014 @ 08:42
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VoetbalSponsoringSportmarketing
- 8 apr 2014 @ 08:42
- Redactie Sponsoring
De UEFA gaat onderzoek doen naar de sponsoring van Paris Saint-Germain door Emirates. De sponsoring door het tourismebureau van Qatar zou in strijd zijn met Financial Fair Play.
Overtreding van de regels van Financial Fair Play kan leiden tot uitsluiting van Europese competities als de Champions League – de competitie waarin Paris Saint-Germain vanavond speelt tegen Chelsea.
De UEFA heeft vermoedens dat de sponsoring door Emirates onrechtmatig is. De Franse club ontvangt namelijk 200 miljoen euro per jaar, waar bijvoorbeeld Manchester City het in een vergelijkbare deal met TCA Abu Dhabi het moet doen met 'slechts' 15 miljoen euro per seizoen.
Algemeen directeur Jean-Claude Blanc van PSG is echter niet bang voor de uitkomst van het onderzoek, meldt voetbalwebsite ElfVoetbal. 'Qatar wil in de komende tien jaar een toeristische trekpleister worden. Daarvoor moet bekendheid gegeven worden voor het land, zijn mogelijkheden en attracties. Wij dragen daar aan bij. Daarom zien we dit contract niet als uitzonderlijk, maar eerder overtuigend.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing