ABN Amro nieuwe hoofdpartner Uitmarkt

ABN Amro nieuwe hoofdpartner Uitmarkt
  • Sponsoring
  • 20 mei 2014 @ 10:08
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurSponsoring

ABN Amro is in 2014 en 2015 hoofdpartner van de Uitmarkt. De Uitmarkt is met zo’n 500.000 bezoekers het grootste gratis toegankelijke culturele festival van Nederland en traditioneel de aftrap van het nieuwe culturele seizoen.

Dit jaar vindt de Uitmarkt plaats van vrijdag 29 tot en met zondag 31 augustus op en rond het Museumplein en het Leidseplein in Amsterdam. De overeenkomst bestaat – naast een financiële bijdrage die de Uitmarkt mede mogelijk maakt – uit een intensieve samenwerking. Ook is de intentie uitgesproken voor een meerjarige samenwerking.

ABN Amro toont haar betrokkenheid bij de culturele sector onder andere door sponsoring van culturele projecten. Bijdragen aan de ontwikkeling van jong, nieuw talent, bijdragen aan het professionaliseren van de culturele sector en het bevorderen van cultureel ondernemerschap zijn belangrijke punten van aandacht van ABN Amro. Een samenwerking met de Uitmarkt is een mooie gelegenheid om deze doelen in de culturele sector te realiseren.

Focus voor de samenwerking in 2014
De samenwerking tussen ABN Amro en de Uitmarkt richt zich voor 2014 op het bevorderen van cultureel ondernemerschap en daar waar mogelijk talentontwikkeling. Voorafgaand aan de Uitmarkt vindt op 29 augustus de ABN Amro Uitmarkt Business Day plaats met een-op-een sessies met specialisten uit o.a. de culturele en financiële sector, een plenaire bijeenkomst en workshops over actuele thema’s op het gebied van cultureel ondernemerschap. Het doel van de ABN Amro Uitmarkt Business Day is het adviseren en inspireren van directies en MT-leden van culturele instellingen.

Jan de Rooij, voorzitter Stichting Uitmarkt: ‘We zijn enorm blij dat Amsterdam Marketing deze nieuwe partner aan de Uitmarkt heeft weten te binden en zien uit naar de samenwerking, die niet alleen bestaat uit een financiële bijdrage maar vooral ook uit de inzet van het netwerk en de knowhow van ABN Amro.’

Caroline Princen, lid Raad van Bestuur van ABN Amro: ‘De Uitmarkt, waar ieder jaar kunst- en cultuurliefhebbers én professionals het startsein geven voor het nieuwe culturele seizoen, is een schitterend platform om de betrokkenheid van ABN Amro bij de culturele sector te tonen.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken