Delta Lloyd Regatta en Medemblik vieren feest

Delta Lloyd Regatta en Medemblik vieren feest
  • Sponsoring
  • 13 mei 2014 @ 13:53
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Medemblik staat van 20 tot en 24 mei weer volledig in het teken van de Delta Lloyd Regatta. Het internationale zeilevenement, de tweede wedstrijd uit de EUROSAF Champions Sailing Cup, kent dit jaar alweer de dertigste editie. Naast het 30 jarig bestaan van de Regatta kent ook de Gemeente Medemblik haar 725 jarig bestaan. Daarmee zal deze week ook in het teken staan van de viering van beiden jubilea met onder andere een feest op de zaterdagmiddag in de oude haven van Medemblik, waar ook de prijsuitreikingen plaats vinden.

Een week lang is er topzeilen op het IJsselmeer, waarbij de negen Olympische klassen gebruikmaken van het wedstrijdformat dat over twee jaar ook tijdens de Olympische Spelen van Rio de Janeiro wordt gehanteerd. Afgelopen jaar werd geëxperimenteerd met het wedstrijdformat, waarbij de punten uit de kwalificatieraces voor medalraces kwamen te vervallen en de positie in de voorronde als puntentotaal meeging naar de medailleraces.

Hoger plan
‘Dat was een experiment, nu volgen we net als alle andere organisatoren het format dat straks ook in Rio wordt gebruikt’, zegt voorzitter van het Organisatiecomité Arjen Rahusen over de aanpassing. Dat betekent dat de punten uit de eerste races meetellen met de uiteindelijke medalrace, waarin het systeem van dubbele punten wordt gehanteerd.
Net als de voorgaande jaren bij de Delta Lloyd Regatta staat de kwaliteit van de wedstrijden voorop. Daarnaast ligt de focus bij de wedstrijden steeds meer op toegankelijkheid en publiekswaarde. ‘Met Delta Lloyd proberen we met de regatta het zeilen naar een hoger plan te brengen. Die weg zijn we een aantal jaren geleden ingeslagen en de Delta Lloyd Regatta vaart daar wel bij', aldus Rahusen.

Live updates vanaf iedere wedstrijdbaan
Alle Olympische zeilklassen varen tijdens de Delta Lloyd Regatta op een vaste baan, wat het volgen via social media (Twitter) eenvoudiger maakt. Elke klasse is via een apart Twitter account straks live te volgen en al deze accounts komen terug op een pagina binnen de website. Dit jaar zijn kitesurfen (course racing) en de Moth-klasse aan het evenement toegevoegd als demonstratie klassen. Een bijzondere stap ook met het oog op de toekomst.

Waterspektakel
De uitstekende resultaten van de Delta Lloyd Kernploegleden bij de eerste wereldbekerwedstrijden van het seizoen in Mallorca en Hyerès bieden garantie voor spektakel op het water bij Medemblik. Olympisch kampioen RS:X Dorian van Rijsselberghe, zijn trainingsmaat en concurrent Kiran Badloe, Marit Bouwmeester (Laser Radial, tweede Olympische Spelen Londen), Pieter-Jan Postma (Finn, vierde bij de OS in Londen), Rutger van Schaardenburg, Nicholas Heiner en Roelof Bouwmeester (allen Laser) dingen straks mee om de eindzege op het water bij Medemblik. En nemen het daarbij op tegen internationale topzeilers als Evi van Acker

Ambassadeur Postma heeft er zin in
Pieter-Jan Postma, in de race om later dit jaar met het zeiljacht Brunel van schipper Bouwe
Bekking deel uit te maken van de Volvo Ocean Race, won onlangs op een afgetekende manier
nog de wereldbekerwedstrijd in Hyerès. Het was zijn eerste grote internationale zege.
Postma, ook één van de ambassadeurs van de Delta Lloyd Regatta, heeft zin in de week topzeilen in Medemblik. ’De Delta Lloyd Regatta staat voor een evenement van kwaliteit. Het is elk jaar prachtig om in Nederland te racen, zeker met het oog op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.’
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken