Fanshops Jupiler League doen goede zaken
- Sponsoring
- 6 mei 2014 @ 15:24
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekVoetbal
- 6 mei 2014 @ 15:24
- Redactie Sponsoring
Fans identificeren zich graag met hun favoriete club en spelers. Veel clubs hebben daarom een officiële fanshop waar hun fans terecht kunnen voor een uitgebreid assortiment van shirts, sjaals, vlaggen, caps en andere fan artikelen. Dit seizoen gaf een fan in de Jupiler League hier gemiddeld 17 euro aan uit. 52 procent waardeert de fan shop als zeer goed.
Dit blijkt uit het jaarlijkse Fan Onderzoek van de Eredivisie en Jupiler League. De editie van seizoen 2013/14 kende over twee metingen in totaal maar liefst 100 duizend respondenten en is daarmee het grootste onderzoek in Europa.
KNVB Expertise
Het Fan Onderzoek is - in samenwerking met KNVB Expertise - uitgevoerd onder geregistreerde seizoenkaart- en clubkaarthouders van alle profclubs. Op twee momenten in het seizoen 2013/’14 is hun mening gevraagd over uiteenlopende onderwerpen zoals waardering stadionbezoek, merchandising, sfeer, catering, communicatie en maatschappelijke betrokkenheid. Er deden 100 duizend respondenten mee.
Sterke binding
Marc Boele, directeur Coöperatie Eerste Divisie: ‘Het Jupiler League Fan Onderzoek is al jaren een bijzonder waardevol onderzoek voor alle clubs binnen de divisie. Het biedt ieder jaar weer concrete aanknopingspunten om gericht te blijven ontwikkelen op het gebied van fanbeleving en fantevredenheid. Daarnaast laat het zien hoe ontzettend leuk het is om wedstrijden in de Jupiler League te bezoeken en toont het de sterke binding die alle clubs hebben met de eigen regio.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing