Intersport lanceert WK campagne Balls for Brasil

Intersport lanceert WK campagne Balls for Brasil
  • Sponsoring
  • 14 mei 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoringCampagnes

In samenwerking met de voetbalbroers Siem en Luuk de Jong en hun nieuwbakken initiatief De Jongsters roept Intersport alle kinderen in Nederland op om hun oude voetballen in te leveren. Voor elke ingeleverde (voet)bal doneert Intersport 1 euro aan verschillende sportprojecten van de More2Win foundation in de favelas van Brazilië.

Bij inlevering van een bal krijgt de consument een kortingsvoucher van 5 euro voor een nieuwe voetbal én een van de Balls for Brasil-polsbandjes. Oude voetballen zijn in te leveren t/m 15 juni bij alle Intersport-winkels in Nederland. Consumenten mogen zo veel voetballen inleveren als ze willen.

Armoede
‘Voetbal is een mondiale sport en de aandacht van velen zal komende zomer gericht zijn op de ongetwijfeld spannende WK-wedstrijden. We mogen onze ogen echter niet sluiten voor de armoede die in de favelas heerst’, zegt Jan Willem Juffer, directeur Intersport. ‘De kinderen die daar leven, hebben ook het recht om hun favoriete sporten te beoefenen. Vandaar deze actie, waarmee we de ontwikkeling van een aantal sportprojecten in de achterstandsgebieden van Brazilië willen stimuleren.’


Alle ballen verzamelen!
De campagne Balls for Brasil werd in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double ontwikkeld en wordt ondersteund via de social-media kanalen van zowel Intersport als van Siem en Luuk de Jong en hun platform dejongsters.nl. De Jongsters is een club van én voor jongens en meisjes, die graag het beste uit zichzelf willen halen. Daarom zijn zij op zoek naar jongens/meiden die – net als Siem en Luuk – een held in én langs het veld zijn om gezamenlijk steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ballen verzamelen voor Balls for Brasil is de eerste.
 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken