NBC verlengt uitzendrechten Olympische Spelen
- Sponsoring
- 8 mei 2014 @ 11:25
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - RechtenOlympische Spelen
- 8 mei 2014 @ 11:25
- Redactie Sponsoring
De Amerikaanse omroep NBC heeft voor ruim 5,5 miljard euro de uitzendrechten van de Olympische Spelen tot 2032 in handen. Het contract met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) is tussentijds verlengd. Het contract liep al tot 2020.
IOC-voorzitter Thomas Bach noemt het contract een uitstekende deal, die de olympische sport voor lange tijd financiële zekerheid biedt.
Gastland
De omroep heeft zich nu verzekerd van de uitzendrechten van 2022 tot en met 2032. NBC betaalt, vergeleken met vorige deals, ruim 1 miljard euro meer. Mogelijk heeft dat te maken met de organisatie van de Spelen. De Verenigde Staten willen wellicht gastland zijn van de Zomerspelen in 2024. De laatste Olympische Spelen die de VS organiseerde, waren de Winterspelen van Salt Lake City in 2002. (Bron: Nos.nl)
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing