Philips officiële verlichtingspartner voor FC Bayern München

Philips officiële verlichtingspartner voor FC Bayern München
  • Sponsoring
  • 22 mei 2014 @ 15:47
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSponsoringVoetbal

Philips gaat het stadion van voetbalclub Bayern München verlichten. Het bedrijf zal op de gevel van de Allianz Arena een led-lichtshow met bewegende beelden creeëren.

De installatie maakt deel uit van een strategisch partnerschap van de club en Philips.

De gevel van de Allianz Arena wordt omsloten door de grootste membraanomhulling ter wereld, met een hoogte van 35 meter en een oppervlak van ongeveer 29.000 vierkante meter. Deze zal worden voorzien van 380.000 LED's.

'We breiden het palet uit van drie naar zestien miljoen kleuren. Dankzij de dynamisch bewegende lichtbeelden zal de Allianz Arena voor unieke sferen kunnen zorgen', zegt Roger Karner, Managing Director van Philips Lighting in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

De twee organisaties zullen ook nauw gaan samenwerken in termen van merkcommunicatie. 'Philips en FC Bayern München gaan de fascinatie voor licht tot leven brengen, en niet alleen door live evenementen met de fans in het stadion. Samen met FC Bayern München gaan we creatieve communicatieconcepten ontwikkelen voor alle kanalen', zegt Thomas Schönen, Hoofd Brand & Communications voor Philips in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken