Van Gils laat de leeuw niet in zijn hempie staan
- Sponsoring
- 13 mei 2014 @ 10:06
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - WK VoetbalSponsorship
- 13 mei 2014 @ 10:06
- Redactie Sponsoring
Van Gils heeft een driejarig sponsorcontract afgesloten met de KNVB en kleedt nu de spelers van het Nederlands Elftal, de technische staf en de afgevaardigden. Daarnaast is er een speciale retailcollectie beschikbaar voor elke supporter die Oranje in stijl wil steunen. Voor de WK campagne is leeuwentemmer Kevin Richardson tot ambassadeur van Van Gils uitgeroepen.
Het thema van de campagne is No Stitch, No Story: kleren maken de man, maar verhalen ook. Voor de KNVB campagne werd de man met het verhaal gevonden in de persoon van Kevin Richardson. Met hem gaf Van Gils een draai aan het sponsorschap.
Werken met wilde leeuwen
Kevin Richardson werkt met wilde leeuwen. Met Kevin Richardson is Van Gils niet alleen “proud tailor” van de KNVB, maar ook ‘supporter’ van wilde leeuwen. Van Gils steunt wilde leeuwen door 50 euro per KNVB pak te doneren aan de Kevin Richardson Wildlife Sanctuary, dat opkomt voor het welzijn van wilde leeuwen. ‘Van Gils gelooft dat de juiste kleding mannen het vertrouwen geeft om alles uit het leven te halen wat erin zit, Kevin haalt niet alleen alles voor zichzelf eruit, maar ook voor de leeuwen’, aldus Robert Meijer, CEO Van Gils.
Uitrollen
De campagne zal worden uitgerold via online media, dagbladen, magazines en PR. Centraal in de campagne staat een korte en lange viral video waarin Kevin Richardson als Van Gils ambassadeur het verhaal van het sponsorschap en de benarde situatie van wilde leeuwen bij elkaar brengt. We zien Kevin Richardson, de man met een missie, gekleed in een Van Gils pak en met meer vertrouwen dan ooit tevoren. Met als apotheose een potje voetbal met drie wilde leeuwen. Bureau SSSS & Orchestra is mede verantwoordelijk voor de creatieve invulling van het sponsorschap..
De retailcollectie met Oranje als thema is verkrijgbaar in de webshop, in verschillende filialen van De Bijenkorf en in de brandstores van Van Gils. Tot slot de reactie van commercieel directeur Jean-Paul Decossaux van de KNVB: ‘Dat Van Gils als Nederlands modemerk internationaal succesvol is, spreekt de KNVB erg aan en sluit ook aan bij de prestaties van het Nederlands elftal.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing