Vitesse wil Truphone als hoofdsponsor

Vitesse wil Truphone als hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 1 mei 2014 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsorship

Vitesse is bezig om het Engelse bedrijf Truphone te strikken als hoofdsponsor voor volgend seizoen. Truphone is een Engelse telecommaatschappij die wereldwijd actief is en ook in Nederland opereert. Vitesse heeft sinds enkele maanden Youfone op het shirt staan, maar naar verluidt gaat de nieuwe sponsor een veelvoud betalen van het bedrag dat Vitesse krijgt voor de huidige naam op het shirt. (Bron: Omroep Gelderland).

Dat Vitesse juist deze sponsor wil aantrekken is niet vreemd. Ruim een jaar geleden investeerde Roman Abramovich nog 70 miljoen pond in Truphone. De Rus is ook eigenaar van voetbalclub Chelsea, waarmee Vitesse samenwerkt, en onderhoudt nauwe banden met Aleksandr Chigirinskiy, de grootaandeelhouder van de Arnhemse club. Vitesse-woordvoerder Wiebe Nelissen gaan niet in op de geruchten over Truphone en het telecombedrijf geeft zelf vooralsnog ook geen reactie.

Onbedrukte voetbalshirts
Vitesse heeft deze sponsorinkomsten hard nodig, omdat de club beperkt wordt in de mogelijkheden vanwege Financial Fairplay. Vanaf zomer 2012 tot en met januari dit jaar was het shirt van de Vitesse zelfs zonder opdruk van een sponsor. Er zouden contacten zijn met het Russische oliebedrijf Gazprom en het Azerbeizdjaanse oliebedrijf SOCAR, maar tot een daadwerkelijke deal kwam het niet.

Drie miljoen euro
De eind 2012 aangestelde commercieel directeur Peter Gansler slaagde er lange tijd niet in om een sponsor tegen een volgens Vitesse markt-conform bedrag aan te trekken. Een gesprek met het Chinese bedrijf Huawei liep op niets uit. Het zonder shirtsponsor spelen kostte de Arnhemse club in anderhalf jaar naar schatting minimaal drie miljoen euro. Daarom werd eind januari besloten om tijdelijk in zee te gaan met Youfone.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken