Chris Woerts: 'Geen angst voor liberalisering gokmarkt'
- Sponsoring
- 16 jun 2014 @ 11:29
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 16 jun 2014 @ 11:29
- Redactie Sponsoring
Er hoeft geen angst te zijn voor de liberalisering van de gokmarkt in Nederland, zegt Chris Woerts. 'Ik denk dat het de markt vergroot, dat je het uit de illegaliteit haalt en dat er meer openheid en transparantie komt.' Woerts spreekt maandag 23 juni op het Sponsortribune seminar over Betting & Gaming als sponsorpodium.
Woerts, eigenaar van CWO Consultancy & Marketing, verwacht dat de eerste jaren na het opengooien van de gokmarkt nog veel zal veranderen. 'Er zullen veel aanbieders komen, die allemaal proberen een positie te verwerven. Je kunt niet spreken van winnaars of verliezers in de beginperiode, na drie jaar zullen de piketpaaltjes geslagen zijn. Dan zullen weer veel aanbieders verdwijnen.'
Hij denkt dat met name de traditioneel grote sporten clubs zullen profiteren van de marketinggelden van de gokbedrijven. 'Nee, de zilvervloot zal zeker niet binnenvaren. Er zal geld te besteden zijn maar aanbieders hebben ook geleerd van fouten in andere markten en zullen alles goed doorrekenen. Vergeet niet: de marges voor gokbedrijven zijn relatief laag, maar het geeft zeker een impuls in sponsorland. Het bedrag zal per aanbieder verschillen maar een gemiddeld budget van zo'n 7 miljoen euro voor de totale marketing- en communicatiemix is denk ik reëel.'
Hij zou op het seminar één boodschap willen overbrengen. 'Er moet geen angst zijn. In Nederland zijn we altijd goed om hard te roepen dat als de markt open gaat het desastreus is voor de bijvoorbeeld de sport. Ik denk dat de liberalisering van de gokmarkt de markt vergroot, dat je het uit de illegaliteit haalt en dat er meer openheid en transparantie komt. Vergelijk het met een meubelboulevard: zet bedrijven bij elkaar en je trekt meer mensen, verhoogt je omzet en er er is meer aandacht.'
Het SponsorTribune-seminar Betting & Gaming als sponsorpodium vindt plaats op maandag 23 juni van 9:30 tot 14:00. U kunt zich hier inschrijven.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing