Schrijf u in voor de SponsorRingen

Schrijf u in voor de SponsorRingen
  • Sponsoring
  • 15 jul 2014 @ 14:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorRing

Wie wint de SponsorRing voor beste sponsorcase van het jaar? Het Bestuur van De Stichting Sponsor Ringen roept sponsors, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen op tot het inzenden van de beste sponsorcases die mee willen dingen naar een nominatie voor een SponsorRing.

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De prijs wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt. De eerste keer was in 2000 en nog steeds wint de SponsorRing aan importantie.

Inzenden van cases is mogelijk vanaf heden op de website van de SponsorRing. Alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier dat op de SponsorRing-site is te vinden, worden door de vakjury’s beoordeeld.

Cases kunnen worden ingezonden in vijf categorieën: Entertainment, Kunst & Cultuur, Maatschappij, Media en Sport. Bij de inzending kan men ook vermelden of men de case in aanmerking wil laten komen voor een nominatie in de categorie Innovatie. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd zijn in de periode 1 september 2013 tot en met 31 augustus 2014.

Geïntegreerde campagne

Vorig jaar is ING uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. De bank was als enige sponsor met twee cases genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing. De sponsoring van het RTL Z beursspel leverde ING een SponsorRing in de categorie Media op, in de categorie Kunst en Cultuur won ING met de opening van het Rijksmuseum.
De andere winnaars in 2013 waren Ziggo en Ziggo Dome (Entertainment en Innovatie), Achmea High Five Challenge (Maatschappij) en ARAG en KNVB (Sport). Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het Rijksmuseum, werd gekozen tot Sponsor Personality van het Jaar. In totaal werden 42 cases ingediend.

Rik Ruts, voorzitter Stichting Sponsor Ringen: ‘De keuze voor ING als Sponsor van het Jaar en Hendrikje Crebolder als Sponsor Personality van het Jaar bewijst dat de sponsorcategorie Kunst & Cultuur volwassen is geworden. Dit jaar verwacht ik veel van sport en media met alle fantastische sportevents die ook de komende maanden nog zullen plaatsvinden en waar veel sponsors geïntegreerde campagne op hebben gebouwd. Kortom, ik roep iedereen op om zijn beste sponsorcases in te leveren.’

Deadline
De uiterste inzenddatum van de cases is 16 september. Midden oktober zullen de vakjury’s de definitieve nominaties bekend maken. Op onze website staat alle informatie over de juryprocedure en een uitgebreide beschrijving van de criteria aan de hand waarvan de cases worden beoordeeld.

De hoofdjury, onder voorzitterschap van Jan-Willem Brüggenwirth, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen wordt op 20 november bekend gemaakt tijdens een feestelijke avond in DeFabrique in Maarssen. Dan worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar bekendgemaakt.

Missie
De missie van de Stichting Sponsor Ringen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken