Nike en Samsung vaak gezien als WK-sponsoren

Nike en Samsung vaak gezien als WK-sponsoren
  • Sponsoring
  • 16 jun 2014 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoring

Coca-Cola is wereldwijd de bekendste sponsor van het WK voetbal in Brazilië. Meer dan de helft van de mensen (52 procent) die bekend zijn met dit sportfestijn, noemt Coca-Cola als sponsor. Opmerkelijk is dat niet-sponsoren Nike en Samsung ook heel vaak genoemd worden.

Adidas, sinds 1970 vaste leverancier van de WK-bal sinds 1970, wordt door 41 procent van de mensen genoemd als sponsor. Dat blijkt uit een groot internationaal onderzoek van marktonderzoeksbureau Ipsos in 26 landen onder zo'n 15.000 mensen.

Nike wordt door 37 procent van de geïnterviewden genoemd en eindigt daarmee op de derde plaats. Samsung zit met 32 procent daar vlak achter, en blijft zelfs concurrent en sponsor Sony (29 procent) voor. Philips, dat na het WK in 2006 afscheid nam als sponsor, wordt nog door 18 procent van de mensen genoemd als sponsor van het huidige wk.

Sponsoren in volgorde van bekendheid: Adidas (41%), McDonalds (34%), Visa (34%), Sony (29%), American Express (21%), Hyundai-Kia Motors (20%), Emirates (18%), Budweiser (15%), Johnson & Johnson (15%), Castrol (13%), Continental (10%), Oi (4%), Yingli Solar (2%) en Moypark (2%).

Niet-sponsoren maar wel als zodanig genoemd, in volgorde van bekendheid: Nike (37%), Samsung (32%), MasterCard (31%), Puma (23%), Toyota (22%), Volkswagen (19%), Philips (18%), Canon (17%), Vodafone (16%), P&G (Proctor & Gamble) (15%), Carlsberg (11%), Barclays (10%) en AIG (6%). 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken