Sony en Adidas willen opheldering over WK in Qatar

Sony en Adidas willen opheldering over WK in Qatar
  • Sponsoring
  • 10 jun 2014 @ 10:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringWK VoetbalSportmarketing

Sony en Adidas, officiële sponsoren van het WK voetbal, willen dat de wereldvoetbalbond FIFA een onderzoek start naar de toewijzing van het WK 2022 aan Qatar.

'We hebben er alle vertrouwen in dat deze zaak met de hoogst mogelijke prioriteit behandeld wordt. De negatieve teneur in het publieke debat dat over deze zaak gevoerd wordt, stelt het voetbal, de FIFA en zijn partners in een slecht daglicht', liet Adidas weten.

De toewijzing van het WK 2022 ligt al maandenlang onder vuur. Vorige week meldde de Britse krant Sunday Times dat het documenten in handen heeft waaruit blijkt dat voormalig FIFA-bestuurslid Mohamed Bin Hammam zo’n vijf miljoen aan steekpenningen uitdeelde aan andere FIFA-leden om het WK naar zijn land te halen.

De FIFA onderzoekt momenteel dan ook de toewijzingen van het WK 2018 aan Rusland en het WK 2022 aan Qatar. Het rapport daarvan wordt na afloop van het WK in Brazilië verwacht.

FIFA-voorzitter Sepp Blatter lijkt vooralsnog niet onder de indruk. Maandag, in een toespraak tot Afrikaanse officials, beschuldigde hij critici van racisme. 'Er heerst een soort storm tegen de FIFA inzake het WK in Qatar. Helaas is er een grote mate van discriminatie en racisme. Het maakt me echt verdrietig.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken