Duitse wielerploeg NetApp vindt nieuwe sponsor

Duitse wielerploeg NetApp vindt nieuwe sponsor
  • Sponsoring
  • 15 jul 2014 @ 17:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

De komende vijf jaar wordt de Duitse wielerploeg NetApp-Endura gesponsord door Bora. Dit Duits bedrijf dat is gespecialiseerd in kooksystemen zal van 2015 tot en met 2019 naamgevend sponsor zijn van de ploeg.

Teamchef Ralph Denk maakte het nieuws dinsdag bekend op de rustdag van de Ronde van Frankrijk in Besançon, schrijft De Telegraaf. De huidige twee hoofdsponsoren kondigden voor de Tour al aan de sponsorovereenkomst niet te verlengen.

NetApp, wereldwijd leider in storage en data management-oplossingen met een omzet van 3 miljard dollar, is sinds 2010 sponsor van de ploeg. De ploeg fuseerde in 2013 met de Schotse continentale ploeg Endura Racing.

NetApp-Endura rijdt in de Tour mee met renners als de Tsjech Leopold König en de Portugees Tiago Machado. Laatstgenoemde kwam in de Vogezenetappe van maandag nog zwaar ten val.

Denk hoopt dat de ploeg met Bora als hoofdsponsor over 2 jaar de stap kan maken naar de status van ProTeam, die alle wedstrijden in de WorldTour kan rijden. De ploeg is nu nog een ProContinentaal team.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken