Ook Belgisch sportvoedingsmerk Etixx groeit in sport

Ook Belgisch sportvoedingsmerk Etixx groeit in sport
  • Sponsoring
  • 28 jul 2014 @ 12:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoring

Niet alleen Herbalife timmert aan de weg als sportmerk. Het Belgische sportvoedingsmerk Etixx heeft voor drie jaar een sponsoringcontract gesloten met de Franse voetbalclub FC Nantes. Eerder was al bekend dat Etixx moederbedrijf Omega Pharma zal vervangen als hoofdsponsor van de gelijknamige wielerploeg.

Met de overeenkomst breidt Etixx, eigendom van de farmagroep Omega Pharma, zijn sponsoring-activiteiten verder uit. Etixx zal ook de Franse club Rijsel sponsoren.

Marc Coucke, chief executive van Omega Pharma, benadrukt dat de sponsoring de exponentiële groei van het farmabedrijf op de Franse markt verder moet ondersteunen.

Omega Pharma heeft sportsponsoring al vaker gebruikt om de bekendheid van een aantal dochtermerken te vergroten. De wielerploeg van Patrick Lefevere werd eerder al gesponsord door Davitamon en Innergetic, eveneens merken van Omega Pharma.

Herbalife heeft zich de laatste vijf jaar tijd ontwikkeld tot een vooraanstaande voedings- en gezondheidspartner van sportteams en atleten wereldwijd. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken